• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

کاهش تولید عسل در برخی ولایات به علت خشک‌سالی

  • کد خبر : 7162
  • 07 حمل 1401 - 18:12
کاهش تولید عسل در برخی ولایات به علت خشک‌سالی

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که میزان تولید عسل در برخی ولایات به علت خشکسالی کاهش یافته است. بربنیاد اطلاعات سخنگوی این وزارت با آنکه تولید عسل نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است اما زنبور داران از بازار فروش عسل شادمان استند. اما این وزارت در باره میزان تولید عسل در افغانستان […]

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که میزان تولید عسل در برخی ولایات به علت خشکسالی کاهش یافته است.
بربنیاد اطلاعات سخنگوی این وزارت با آنکه تولید عسل نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است اما زنبور داران از بازار فروش عسل شادمان استند. اما این وزارت در باره میزان تولید عسل در افغانستان آماری بدست نمی دهد.
سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، گفت:«گل های طبیعی در سال پیش کم بود و به همین علت تولید عسل هم مقداری کم بود.»
گلثوم از چهار سال به اینسو از فارم زنبور داری اش عسل به دست می آورد این بانو اما از کمرنگ شدن بازار عسل نگران است و می گوید که در سال که گذشت به علت نبود بازار فرآورده های خود را به بهای ارزان به فروش رسانده است.
گلثوم، متشبث، گفت:«نرخ عسل که قبلا ما یکهزار به فروش می‌رساندیم امسال چون مردم اقتصاد شان ضعیف است نمی توانند عسل خریداری کنند برای شان تخفیف دادیم.»
از سوی هم شماری از صادر کننده گان عسل تاکید دارند که به علت نبود پروازهای منظم در سال ۱۴۰۰صادرات عسل به کشورهای دیگر کمرنگ بود.
حمیدالله، متشبث، گفت:«صادرات نبود به خاطری که در افغانستان تحولات شد و زیادتر وقت بنادر افغانستان بسته بودند یا مشکلات بود نتوانستیم صادرات داشته باشیم.»
آب و هوای افغانستان برای پرورش دو نسل زنبور عسل مناسب است و بیشتر زنبور داران از زنبورهای ایتالیایی یا طلایی و زنبورهای قفقازی در کشور عسل بدست می آورند.
آمارهای وزارت زراعت نشان می‌دهند که در حال حاضر نزدیک به یکصد هزار تن در ۲۰ ولایت کشور در صنعت زنبور داری مصروف کار هستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.