• امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1
دبیرکل سازمان ملل متحد:

شورای امنیت در بحران اوکراین شکست خورد

  • کد خبر : 7372
  • 09 ثور 1401 - 9:05
شورای امنیت در بحران اوکراین شکست خورد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که دیروز در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار و از مناطق آسیب دیده بازدید کرد گفته معترف است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانسته وظایف خود برای پیشگیری و توقف جنگ اوکراین را انجام دهد و در این امر ناکام بوده است. آقای گوترش […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که دیروز در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار و از مناطق آسیب دیده بازدید کرد گفته معترف است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانسته وظایف خود برای پیشگیری و توقف جنگ اوکراین را انجام دهد و در این امر ناکام بوده است.
آقای گوترش که قبل از سفر به اوکراین در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرده بود، روز پنجشنبه و پس از آن که در اظهاراتی حمله روسیه به اوکراین را ناقض منشور سازمان ملل خواند، گفت: «اجازه دهید رک بگویم. {شورای امنیت} در استفاده از تمام قدرت و ابزار خود برای جلوگیری و توقف این جنگ شکست خورد».
شورای امنیت سازمان ملل متحد ۱۵ عضو دارد و ماموریت آن حفظ صلح و امنیت جهان در چارچوب منشورهای بین المللی است.
روسیه یکی از۵ عضو دايمی این شورا با حق وتو است و تا کنون دست کم یک بار قطعنامه شورای امنیت درباره جنگ اوکراین را وتو کرده است.
همین قدرت وتو روسیه عملا هرگونه اجماع و تصمیمی در شورای امنیت برای متوقف کردن جنگ اوکراین را غیرممکن کرده است. با این حال، بسیاری از ناظران بروز جنگ اوکراین را دلیلی محکم برای انتقاد از ساختار و کارایی سازمان ملل متحد فراتر از بحران اوکراین ارزیابی کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.