• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تلسکوپ فضایی وب به دنبال کاوش بیش‌تر در منظومه شمسی است

  • کد خبر : 7471
  • 01 جوزا 1401 - 10:08
تلسکوپ فضایی وب به دنبال کاوش بیش‌تر در منظومه شمسی است

تلسکوپ «وب» همواره ستاره‎ها و کهکشان‎های دوردست را پیدا و با دقتی باورنکردنی بر آن‎ها تمرکز می‎کند تا تصاویر دقیق‌تری به زمین بفرستد. هم‌چنان برنامه‌هایی برای رصد سیارات و ماهواره‌های آن‌ها، سیارک‌ها و دنباله‌دارها در منظومه شمسی نیز وجود دارد. وب باید بتواند روی این اشیا قفل شود و آن‎ها را به اندازه کافی برای […]

تلسکوپ «وب» همواره ستاره‎ها و کهکشان‎های دوردست را پیدا و با دقتی باورنکردنی بر آن‎ها تمرکز می‎کند تا تصاویر دقیق‌تری به زمین بفرستد. هم‌چنان برنامه‌هایی برای رصد سیارات و ماهواره‌های آن‌ها، سیارک‌ها و دنباله‌دارها در منظومه شمسی نیز وجود دارد.
وب باید بتواند روی این اشیا قفل شود و آن‎ها را به اندازه کافی برای به دست‌ آوردن تصاویر و طیف‎ها ردیابی کند.
بربنیاد اطلاعات وب‌سایت اسکیتیج‎دیلی، اخیراً تیم وب اولین آزمایش را برای ردیابی یک جسم متحرک انجام داده است. این آزمایش تأیید کرده که وب می‎تواند بر «اهداف متحرک» نیز پروژه‎های علمی را تطبیق کند.
هایدی همل، دانشمند وب، می‎گوید: «وب می‎تواند نور ضعیف کهکشان‎های اولیه را تشخیص دهد، اما تیم من از وب برای کشف برخی از اسرار موجود در منظومه شمسی خود استفاده خواهد کرد.»
همل می‌افزاید: «برنامه‌های ما اجرام را در سراسر منظومه شمسی رصد می‌کنند. سیارات غول‌پیکر و حلقه‌های زحل را به تصویر می‌کشیم. کاوش بسیاری از اشیای کمربند کویپر، تجزیه و تحلیل جو مریخ، انجام مطالعات دقیق تیتان و خیلی بیش‌تر.»
ناگفته نباید گذاشت که آزمایش‎های بیش‌تر وب روی اجرام متحرک دیگر، این امکان را فراهم می‎کند که این تلسکوب می‎تواند اجرام بیش‌تری را در سراسر منظومه شمسی مورد مطالعه قرار دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.