• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

امضای قرارداد امنیت هوانوردی ۴ میدان هوایی با شرکت گاک

  • کد خبر : 7516
  • 13 جوزا 1401 - 8:45
امضای قرارداد امنیت هوانوردی ۴ میدان هوایی با شرکت گاک

سرانجام وزارت ترانسپورت و هوانوردی قرارداد امنیت هوانوردی میدان‌های هوایی کابل، مزار، کندهار و هرات را با شرکت گاک از امارات متحده عربی امضا کرد. وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که این شرکت برای سه سال این قرارداد را در اختیار خواهد داشت و ۷۰۰ تن از کارمندان پیشین این وزارت به کار گماشته خواهند […]

سرانجام وزارت ترانسپورت و هوانوردی قرارداد امنیت هوانوردی میدان‌های هوایی کابل، مزار، کندهار و هرات را با شرکت گاک از امارات متحده عربی امضا کرد.
وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که این شرکت برای سه سال این قرارداد را در اختیار خواهد داشت و ۷۰۰ تن از کارمندان پیشین این وزارت به کار گماشته خواهند شد.
امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: « قرارداد امنیت هوانوردی کابل، مزار، هرات و کندهار همراه شرکت اماراتی بنام گاک امضا شد. این قرارداد صرف امنیت هوانوردی است.»
باور ها بر این است که با این قرارداد، زمینه از سرگیری پرواز شرکت‌های بزرگ هوانوردی خارجی فراهم می‌شود.
بربنیاد قرارداد، شرکت گاک باید کارمندان پیشین وزارت ترانسپورت و هوانوردی را به کار بگمارد، اما می‌تواند تنها متخصصان فنی را از بیرون کشور استخدام کند.
سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: «فایده اش زیاد است ایرلاین‌ها (خطوط هوایی) اعتماد می‌کنند و ایرلین های خارجی که تا حال پرواز ندارند و پرواز خود را متوقف کرده اند، پرواز خود را شروع خواهد کرد.»
به گفته مسوولان در این وزارت، شرکت اماراتی گاک هواپیماهای که پروازهای خود را به افغانستان از سر بگیرند، بیمه می‌کند.
در همین حال، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی امضای قرارداد امنیت هوانوردی میدان‌های هوایی کشور را برای از سرگیری پروازهای شرکت‌های بزرگ هوانوردی مهم می‌دانند.
شکیب میر، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «آنعده از بازرگانان افغانستان که کالا های تجارتی شان را از طریق هوا صادر می‌کنند، زمینه صادرات با افزایش پروازهای خارجی بیشتر فراهم خواهد شد.»
سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «از لحاظ اقتصادی، اگر قطر و یا ترکیه و یا امارات باشد، مشکل نیست، ولی امارات هم دارای منابع کلان پولی و سرمایه‌گذاری است که می‌تواند بر این میدان‌ها سرمایه‌گذاری کند، اما از لحاظ موقف انحصاری دادن چه به قطر باشد، چه به ترکیه باشد و یا امارات کاملا، به نظر من مردود است.»
از سویی هم، عبیدالله صدرخیل، رییس شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی به این باور است که میزان داد و ستد و سرمایه‌گذاری در کشور با این قرارداد امنیت هوانوردی، افزایش می‌یابد.
شرکت گاک امارات متحده عرب قرارداد امنیت هوانوردی میدان‌های هوایی کابل، کندهار، هرات و مزار را بدست آورد. و از این پس، مسوولیت بررسی مسافر تا امنیت و مصوونیت هواپیما را به دوش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.