• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

ده‌ها هزار نفر در امریکا برای اصلاح قانون مالکیت سلاح مظاهره کردند

  • کد خبر : 7614
  • 22 جوزا 1401 - 13:28
ده‌ها هزار نفر در امریکا برای اصلاح قانون مالکیت سلاح مظاهره کردند

در پی گلوله باری‌های مرگبار اخیر در ایالات متحده، هزاران نفر روز شنبه ۱۱ جون (۲۱ جوزا) در واشنگتن‌ و شهر‌های سرتاسر امریکا دست به تظاهرات زده و خواستار اصلاح قانون مالکیت سلاح شدند. موریل باوزر، شاروال واشنگتن گفت: ” دیگر بس است. من به عنوان یک شاروال، یک مادر و به نمایندگی از میلیون‌ها […]

در پی گلوله باری‌های مرگبار اخیر در ایالات متحده، هزاران نفر روز شنبه ۱۱ جون (۲۱ جوزا) در واشنگتن‌ و شهر‌های سرتاسر امریکا دست به تظاهرات زده و خواستار اصلاح قانون مالکیت سلاح شدند.
موریل باوزر، شاروال واشنگتن گفت: ” دیگر بس است. من به عنوان یک شاروال، یک مادر و به نمایندگی از میلیون‌ها امریکایی ودیگر شاروال‌های صحبت می‌کنم که از کانگرس می‌خواهند وظیفه خود را انجام بدهد و وظیفهٔ آن [کانگرس] محافظت ما و محافظت فرزندان ما در برابر خشونت مسلحانه است.”
سخنرانان یکی پس از دیگری از سناتوران که مانع بزرگی برای اصلاح قانون مالکیت سلاح پنداشته می‌شوند خواستند تا اقدام کنند در غیر آن با عدم رای مردم مواجه خواهند شدند.
گروه هماهنگ‌کنندهٔ این تظاهرات بازماندگان حمله سال ۲۰۱۸ بر مکتب پارکلند در ایالت فلوریدا اند که یکی از خونین ترین گلوله باری در تاریخ مکاتب در امریکا می‌باشد و در آن ۱۷ دانش آموز کشته شدند.
آنها این تظاهرات را تحت نام “راهپیمایی برای جان‌های ما” ( March For Our Lives) برنامه ریزی کرده اند.
دیوید هاگ، یکی از هماهنگ کنندگان تظاهرات با اشاره به گلوله باری ۲۴ جون در یک مکتب ابتداییهٔ ایالت تکزاس که ۱۹ کودک و دو بزرگسال در آن کشته شدند، گفت: “اگر دولت ما نمی تواند کاری انجام دهد تا ۱۹ کودک را از کشتن، قتل عام در مکتب خودشان نجات دهد، وقت آن رسیده است که کسانی‌ را که در دولت اند تغییر دهیم.”
جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده که در زمان آغاز تظاهرات واشنگتن در کالیفورنیا بود، از تظاهرات سرتاسری حمایت کرده و گفت که پیامش به اعتراض‌کنندگان این است که ” به راهپیمایی ادامه دهید ” و افزود که نسبت به مذاکرات با قوه مقننه برای رسیدگی به خشونت‌های مسلحانه “اندک خوش‌بین” است.
پیش از این رییس جمهور بایدن طی لایحه‌ای از کانگرس خواست تا قوانینی را برای بالابردن مصوونیت استفاده از سلاح تصویب کنند.
این لایحه سن خریداری سلاح نیمه اتومات را از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش داده و فروش شاژور‌هایی را منع کرد که ظرفیت بیش از ۱۵ مرمی را دارد.
این لایحه به تاریخ هشت جون در مجلس نمایندگان با ۲۲۳ رای موافق و ۲۰۴ رای مخالف تصویب شد، اما مبدل شدن آن به قانون تقریباً غیر ممکن است زیرا مجلس سنای گانگرس بر مذاکرات روی بهبودی برنامه‌های صحت روانی، تقویت امنیت مکاتب و ارزیابی سوابق خریداران سلاح تمرکز کرده است.
حملات مسلحانه در ایالات متحده به گونۀ بی پیشینه کانگرس را واداشته است تا دست به کار شود. اما کشته شدن ۱۹ کودک و دو معلم در تکزاس تلاش‌ها برای کنترول سلاح را تشدید بخشید و اکنون قانونگذاران هر دو حزب، دموکرات و جمهوری‌خواه، روی پاسخ به این مشکل بحث می‌کنند.
مجلس سنای ایالات متحده ۱۰۰ کرسی دارد که ۵۰ کرسی آن در اختیار دموکرات‌ها و ۵۰ دیگر آن در اختیار جمهوری‌خواهان است و برای تصویب یک قانون در این مجلس به ۶۰ رای نیاز است، به این معنی که دموکرات‌ها به ۱۰ رای جمهوری‌خواهان نیاز خواهند داشت تا این لایحه به قانون مبدل شود.
بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از آغاز سال جاری تا کنون در ایالات متحده کم از کم ۲۵۴ گلوله باری جمعی رخ داده که در این رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، در حدود ۱۹ هزار نفر جان باخته و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.