• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
کاهش ۸۵ درصدی حاصلات زمین‌های للمی در بغلان؛

«بهای غلات دو برابر افزایش یافته است»

  • کد خبر : 7716
  • 09 سرطان 1401 - 16:21
«بهای غلات دو برابر افزایش یافته است»

شماری از کشاورزان در ولایت بغلان می‌گویند که امسال به‌دلیل خشک‌سالی، زمین‌های للمی از حاصلات باز مانده و آنان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند. مسئولان محلی در بغلان نیز تأیید می‌کنند که در سال جاری میزان حاصلات زمین‌های للمی در این ولایت حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است. عبدالحمید یکی از کشاورزان بغلان می‌گوید […]

شماری از کشاورزان در ولایت بغلان می‌گویند که امسال به‌دلیل خشک‌سالی، زمین‌های للمی از حاصلات باز مانده و آنان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند. مسئولان محلی در بغلان نیز تأیید می‌کنند که در سال جاری میزان حاصلات زمین‌های للمی در این ولایت حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.
عبدالحمید یکی از کشاورزان بغلان می‌گوید که به امید برداشت حاصلات بیشتر زمین‌های‌شان را کشت کرده بودند، اما امسال باران به موقع نباریده و به او و دیگر کشاورزان زیان زیادی وارد کرده است.
عبدالحمید می‌گوید که به کمک‌های فوری نیاز دارد، زیرا به‌گفته‌ی او، بهای غلات دو برابر افزایش یافته و توان خرید هیچ چیزی را ندارد.
خشک‌سالی در کنار زمین‌داران، مال‌داران را نیز در بغلان زیانمند کرده است. مال‌داران در مورد وضعیت اقتصادی‌شان ابراز نگرانی می‌کنند.
جاوید خان ۳۰ ساله باشنده‌ی بغلان و یکی از مال‌داران در این ولایت می‌گوید که به‌دلیل مشکلات اقتصادی آنان نمی‌توانند غذای کافی در اختیار حیوانات‌شان قرار دهند.
جاوید همچنین می‌گوید که آنان مواد خواراکی حیوانات، از جمله علف و دیگر نباتات را از زمین‌های للمی تأمین می‌کردند، اما خشک‌سالی‌ها در این ولایت آنان را نیز با چالش‌های زیاد روبه‌رو کرده است.
از سوی هم، عبدالمنان حظیفه، ولسوال طالبان برای ولسوالی برکه‌ی بغلان می‌گوید که حاصلات زمین‌های للمی در سال روان کاهش چشم‌گیری یافته و باشندگان این ولسوالی با مشکلاتی زیادی رو‌به‌رو هستند.
مولوی محمد حسن شهاب، ولسوال طالبان برای ولسوالی نهرین بغلان نیز از کاهش در حاصلات زمین‌های للمی کشاورزان در این ولسوالی سخن می‌گوید. به‌گفته‌ی او، آنان این مشکلات را با ادارات ذی‌ربط شریک کرده‌اند.
او از مسئولان محلی طالبان در بغلان و همچنین نهادها و مؤسسات کمک‌کننده می‌خواهد تا به کشاورزانی که امسال زیانمند شده‌اند، کمک کنند.
در همین حال، مولوی نعمت‌الله، آمر امور زراعتی ریاست زراعت طالبان در بغلان می‌گوید که در سال جاری میزان حاصلات زمین‌های للمی در این ولایت حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.
او می‌افزاید که تیم‌های سروی‌کننده را به‌منظور بررسی میزان خسارت کشاورزان مشخص کرده‌اند تا براساس آن نهادهای مددرسان و پشتیبان امور زراعتی به کشاورزان کمک کنند.
این در حالی است که در زمین‌های للمی ولایت بغلان بیشتر گندم، جو و کنجد کشت می‌شود. امسال این کشت‌زارها به‌دلیل خشک‌سالی آسیب دیده است. همزمان با این، بهای غلات نیز در بازارهای این ولایت تا دو برابر افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.