• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

افزایش بهای دیزل و پترول در پایتخت

  • کد خبر : 7748
  • 23 سرطان 1401 - 14:34
افزایش بهای دیزل و پترول در پایتخت

در همین حال برخی از راننده‌گان می‌گویند که سال پار در این فصل یک لیتر تیل (نفت) پنجاه افغانی بود و در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ افغانی به فروش می‌رسد. شماری از راننده‌گان در پایتخت می‌گویند که افزایش بهای دیزل و پترول بر کاروبار شان اثر بد داشته است. پیش از این یک بازرگان […]

در همین حال برخی از راننده‌گان می‌گویند که سال پار در این فصل یک لیتر تیل (نفت) پنجاه افغانی بود و در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.
شماری از راننده‌گان در پایتخت می‌گویند که افزایش بهای دیزل و پترول بر کاروبار شان اثر بد داشته است.
پیش از این یک بازرگان اعلام کرده است که نفت را در بازار ۱۰ افغانی ارزان‌تر می‌فروشد، اما این راننده‌گان می‌گویند که این تخفیف برای پنج روز است.
علی، کارگر یکی از ایستگاه‌های نفت فروشی، گفت: «پنج روز عید را ما تخفیف ویژه داشتیم از طرف شرکت یما، تا امروز هم فعلاً ده افغانی تخفیف داریم.»
محمد صادق، نماینده یما پترول گروپ، گفت: «مصرف تیل (نفت) در افغانستان بسیار بالا است. نرخ‌ها هم بی نهایت، نرخ‌های جهانی و همچنان در بازارهای افغانستان نرخ‌های مواد نفتی بسیار بالا رفت، به همین خاطر در وزارت تجارت یک جلسه گرفته شد که نرخی‌های تیل در بازارها باید کنترول شود.»
در همین حال برخی از راننده‌گان می‌گویند که سال پار در این فصل یک لیتر تیل (نفت) پنجاه افغانی بود و در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.
شمس الدین، راننده، گفت: «یک لیتر تیل (نفت) ۸۵ افغانی شده ما روز تا بیگاه کار می‌کنیم حتا پیسه تیل ما نمی‌شه.»
در همین حال وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است و آنان می‌کوشند تا بهای نفت را در کشور کاهش بدهند.
نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، گفت: «وزارت صنعت و تجارت در راس کمیسیون اقتصادی روی برنامه‌های کاهش مواد اولیه مخصوصا تیل (نفت) جدی کار می‌کنند و از سه ماه به این سو از وقت جنگ روسیه با اوکراین قیمت‌های جهانی بالا رفته است.
پس از آغاز جنگ میان اوکرایین و روسیه در ۵ ماه حوت سال ۱۴۰۰ و تحریم‌ها در برابر روسیه، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.