• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

نخستین ترمینال نیمه عصری برای مسافران در کابل ایجاد شد

  • کد خبر : 7848
  • 29 اسد 1401 - 12:28
نخستین ترمینال نیمه عصری برای مسافران در کابل ایجاد شد

یک سرمایه گذار افغان به تازه‌گی با سرمایه گذاری دو میلیون دالر امریکایی برای مسافران ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی افغانستان یک ترمینال نیمه عصری را ساخته است. کبیر کبیرخیل، رییس ترمینال خدمات ترانسپورتی پایتخت این ترمینال را در۲۰ جریب زمین در خیرخانه کابل ساخته است و زمین این ترمینال را هفت سال پیش در سال […]

یک سرمایه گذار افغان به تازه‌گی با سرمایه گذاری دو میلیون دالر امریکایی برای مسافران ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی افغانستان یک ترمینال نیمه عصری را ساخته است.
کبیر کبیرخیل، رییس ترمینال خدمات ترانسپورتی پایتخت این ترمینال را در۲۰ جریب زمین در خیرخانه کابل ساخته است و زمین این ترمینال را هفت سال پیش در سال ۱۳۹۴ از جمعیت هلال احمر افغانی برای پانزده سال اجاره کرده است، اما این ترمینال را به تازه‌گی در ماه سرطان امسال فعال ساخته است.
او گفت که حد اوسط روانه بین ۵۰ تا ۷۰ بس مسافربری بین کابل و نه ولایت شمال و شمال شرقی افغانستان رفت و آمد می کنند و برای کم و بیش ۳۰۰۰ هزار مسافر خدمات سفر را فراهم می کنند.
کبیرخیل گفت که فساد اداری،‌کاغذپرانی و کارشنکی در حکومت گذشته از دلایل عمدهٔ تاخیر این پروژه بود.
در این ترمینال که بخش بزرگ آن پارک است، سهولت‌های زیادی برای مسافران و راننده‌گان در نظر گرفته شده است، برای مسافران انتظارگاه‌ها و برای شرکت‌های ترانسپورتی دفتر و ایستگاه‌ برای موترهای مسافر بری ساخته است.
کبیرخیل گفت: “ماهانه ۶۰۰ هزار افغانی کرایه این زمین است که به هلال احمر افغانی تحویل می‌شود. از هر موتر هشت صد افغانی پول خدمات می‌گیریم و از این پول ۲۵ در صد به وزارت ترانسپورت تحویل می‌کنیم.”
رییس این ترمینال می‌گوید که این ترمینال را گسترش خواهد داد و پلان دارد در آینده حدود شش میلیون دالر در این ترمینال سرمایه گذاری کند.
تمنا صدیقی، یکی از مسافران در این ترمینال، گفت: “سابق ایستگاه که در سرای شمالی و پروان سه بود بسیار آزار و اذیت می‌شدیم. مگر این‌جا سالون زنانه و تشناب‌های عصری مفت و رایگان دارد، موترها نوبت به نوبت می‌رود و ما مشکل نمی‌بینیم.”
عبدالرووف یکی از راننده‌‌گان، گفت: این‌جا هم برای مسافران و هم برای دریوران سالون‌ها ساخته شده اند و سهولت‌های زیادی این‌جا داریم.”
رییس این ترمینال گفت که در حال حاضر ترمینال خدماتی پایتخت ۷۳ کارمند دارد، اما به گونه غیر مستقیم در حدود ۳۰۰۰ نفر در این ترمینال سرگرم کار استند.
کبیرخیل گفت که این یک سرمایه‌گذاری نمونه‌یی است و اگر نهادهای دولتی کمک کنند برای مسافران بخش‌های دیگر کشور نیز ترمینال‌های معیاری خواهد ساخت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.