• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

ساختمان جدید شفاخانۀ علی‌آباد به هزینۀ ۲۶۰ میلیون افغانی اعمار و به بهره‌برداری سپرده شد

  • کد خبر : 7909
  • 13 سنبله 1401 - 21:23
ساختمان جدید شفاخانۀ علی‌آباد به هزینۀ ۲۶۰ میلیون افغانی اعمار و  به بهره‌برداری سپرده شد

ساختمان جدید ۲۰۰ بستر شفاخانۀ تدریسی علی آباد در شهر کابل که به هزینۀ ۲۶۰ میلیون افغانی اعمار و تجهیز گردیده‌است، امروز به بهره‌برداری سپرده شد. عمادالدین معصوم ځاځی رئیس این شفاخانه گفت: «پنج سال قبل کار ساختمانی این شفاخانه آغاز شده و به دلیل بیروکراسی اداری در کار تکمیل ساختمان پیشرفت صورت نگرفته بود […]

ساختمان جدید ۲۰۰ بستر شفاخانۀ تدریسی علی آباد در شهر کابل که به هزینۀ ۲۶۰ میلیون افغانی اعمار و تجهیز گردیده‌است، امروز به بهره‌برداری سپرده شد.
عمادالدین معصوم ځاځی رئیس این شفاخانه گفت: «پنج سال قبل کار ساختمانی این شفاخانه آغاز شده و به دلیل بیروکراسی اداری در کار تکمیل ساختمان پیشرفت صورت نگرفته بود و اکنون به همکاری وزارت تحصیلات عالی تکمیل، تجهیز و به بهره برداری سپرده شد.»
نامبرده افزود، هزینۀ اعمار این ساختمان ۲۳۰ میلیون افغانی می‌باشد و پول تجهیزات آن به ۳۰ میلیون رسیده که در مجموع ۲۶۰ میلیون افغانی می‌شود و از بودجۀ وزارت تحصیلات عالی برداخته شده است.
وی همچنان گفت: «این شفاخانه به شکل استندرد و مجهز ساخته شده است و با افتتاح این شفاخانه بیماری های سرطانی، بخش سرویس عاجل، آی سی یو… فعال می‌باشد.»
موصوف گفت، این شفاخانه قدامت ۹۰ ساله دارد، اما در سال‌های قبل به این شفاخانه توجه نشده بود و حالا دربخش تحقیقاتی، خدمات صحی، تدریسی و بخش‌های اداری همراه با تیم مسلکی و تخنیکی گام های موثر برداشته است.
عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز در جریان مراسم افتتاح این ساختمان گفت: «امارت اسلامی افغانستان برای مردم زمینۀ زنده‌گی و آسایش را فراهم می‌سازد و از کادرها، متخصصین و استادان ورزیدۀ کشور قدردانی می‌کند که به خاطر خدمت به هموطنان شان در کشور به‌سر می‌برند.»
وی افزود، در گذشته در بخش طب در کشور پیشرفت زیادی صورت نگرفته و مریضان عادی مجبور می‌شوند برای تداوی امراض شان به خارج از کشور سفر کنند.
اما وی گفت، امارت اسلامی متعهد است، به همه نیازمندی‌های هموطنان توجه شود و در بخش ظرفیت سازی امکاناتی را فراهم سازد.
رهمین حال، پوهنوال سامعه «حشام» متخصص شفت جراجی بطن شفاخانۀ علی آباد گفت، این شفاخانه در بخش های جراحی بطن، جراحی عمومی، اورتوپیدی، یورولوژی، جراحی اعصاب و انستیزی فعالیت دارد.
وی علاوه کرد: «شفاخانه کادری علی اباد به همکاری هیأت مدیرۀ شفاخانۀ علی آباد و پوهنتون طبی کابل عملیات جراحی مغلقی که قبلا امکان انجام نشده بود، با استفاده از وسایل و تجهیزات دست داشتۀ شان انجام می‌دهند.»
موصوف از حکومت خواست که برای افزایش شمار داکتران طبقۀ اناث در بخش های مختلف این شفاخانه که یکی از نیازهای مبرم می باشد، همکاری نماید.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.