• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

مرگ ۱۵۳ نفر در جشن هالووین سئول

  • کد خبر : 8133
  • 08 عقرب 1401 - 18:42
مرگ ۱۵۳ نفر در جشن هالووین سئول

به گفته مقام‌ها دست‌کم ۱۵۳ نفر در پی ورود جمعیت بزرگ حاضر در مراسم هالووین به یک کوچه باریک در سئول، پایتخت کره جنوبی، زیر فشار جان باخته‌اند. دست کم ۸۲ نفر هم در این حادثه در ناحیه ایتائوان که محل برگزاری اولین مراسم هالووین بدون ماسک از زمان کووید بود مجروح شده‌اند. یون سوک-یئول، […]

به گفته مقام‌ها دست‌کم ۱۵۳ نفر در پی ورود جمعیت بزرگ حاضر در مراسم هالووین به یک کوچه باریک در سئول، پایتخت کره جنوبی، زیر فشار جان باخته‌اند.
دست کم ۸۲ نفر هم در این حادثه در ناحیه ایتائوان که محل برگزاری اولین مراسم هالووین بدون ماسک از زمان کووید بود مجروح شده‌اند.
یون سوک-یئول، رئیس جمهور کره جنوبی، بعد از یک نشست اضطراری دستور تشکیل یک کارگروه برای کمک به درمان مجروحان را داده است.
او همچنین تحقیقاتی را درباره علت حادثه شروع کرده است.
چندین رهبر جهان پیام تسلیت فرستاده‌اند.
هالووین در کره جنوبی یک جشن پرطرفدار نیست، اما ایتائوان که فضایی بین المللی دارد در روز شنبه محل برگزاری این جشنواره بود.
شمار بزرگی از جوانان در این محل حضور داشتند. برخی از آنها با جامه‌های مخصوص هالووین مشغول خوشگذرانی و رفتن به کلوپ‌ها بودند.
در ویدئوهایی که ایتائوان می‌رسد کیسه‌های اجساد در خیابان قرار داده شده و کارگران مشغول دادن «سی پی آر» هستند و امدادگران هم مردم را از زیر آواری از جمعیت بیرون می‌کشند.
ژیون گا-ایول، ۳۰ ساله، در یک میکده نشسته بود که حادثه رخ داد.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «دوستم گفت: بیرون اتفاق خیلی بدی دارد می‌افتد. من گفتم: چی داری می‌گی؟ و بعد بیرون رفتم و دیدم مردم توی خیابان در حال دادن تنفس مصنوعی هستند.»
چوی سئونگ-بئوم رئیس اداره آتش نشانی یونگسال در سئول گفت که بیشتر قربانیان نوجوان یا در دهه ۲۰ زندگی بودند. از میان مجروحان، ۱۹ نفر به شدت آسیب دیده‌اند و ۵۷ نفر جراحات سبکی برداشته‌اند.
او افزود که دو شهروند خارجی کشته شده و ۱۵ شهروند خارجی هم مجروح شده‌اند.
او گفت که شمار بالای کشته‌ها به دلیل «ماندن زیر دست و پا» بود.
یک ویدئو ظاهرا ازدحام صدها نفر را در یک کوچه باریک و شیبدار نشان می‌دهد. در ویدئویی دیگر امدادگران سعی دارند مردم را از آنچه به نظر می‌رسد تلی از اجساد باشد بیرون بکشند. صدای فریاد کمک هم شنیده می‌شود.
اجساد برای شناسایی توسط خانواده به بیمارستان‌ها و باشگاه های ورزشی اطراف منتقل می‌شود.
گفته می‌شود که عصر روز شنبه حدود ۱۰۰ هزار نفر در این ناحیه حضور داشتند.
پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از ساعتی قبل از حادثه نشان می‌دهد که محله ایتائوان آنقدر شلوغ شده بود که برخی احساس ناامنی می‌کردند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.