• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

امضای تفاهم‌نامه برای آغاز دوباره صادرات از دهلیز هوایی به هند

  • کد خبر : 8159
  • 10 عقرب 1401 - 8:39
امضای تفاهم‌نامه برای آغاز دوباره صادرات از دهلیز هوایی به هند

مسوولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که این وزارت تفاهم‌نامه‌ی را برای از سرگیری صادرات کشور از دهلیزهوایی به هند، امضا کرده است. آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که با عملی شدن این تفاهم‌نامه، دادوستد کشور با هند افزایش خواهد یافت. سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «در این اواخر […]

مسوولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که این وزارت تفاهم‌نامه‌ی را برای از سرگیری صادرات کشور از دهلیزهوایی به هند، امضا کرده است.
آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که با عملی شدن این تفاهم‌نامه، دادوستد کشور با هند افزایش خواهد یافت.
سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «در این اواخر قرارداد تازه با کشور هند امضا شده که ما از طریق دهلیز هوایی می‌توانیم تجارت خود را با هند ادامه دهیم ان‌شاءالله تجارت ما با هند از راه مختلف ادامه میابد.»
در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که بیشتر زعفران، هنگ و میوه خشک افغانستان از دهلیز هوایی به هند صادر خواهد شد و افغانستان از این رهگذر درآمد مناسبی خواهد داشت.
محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «ما ضرورت داریم که بعضی اجناس را از طریق دهلیز هوایی انتقال دهیم ولی فعلا جلغوزه را از طریق هوا به هند و دُبی انتقال می‌دهیم.»
شماری از بازرگانان این تفاهم‌نامه را در افزایش صادرات کشور مهم می‌دانند.
محبوب الله محمدی، بازرگان، در این باره گفت: «بازار هند در سال‌های گذشته برای ما ثبوت شده است که بزرگترین و پر تقاضاترین برای محصولات افغانستان است بخصوص محصولات خشک‌بار افغانستان.»
بربنیاد آمارهای وزارت صنعت و تجارت، صادرات افغانستان به هند در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی، بیست‌وپنج درصد افزایش یافته‌است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.