• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در تولید برق حرارتی در کشور

  • کد خبر : 8173
  • 11 عقرب 1401 - 9:14
تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در تولید برق حرارتی در کشور

مسوولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که تلاش‌ها از بهر جلب سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق حرارتی جریان دارد. آنان می‌افزایند که شماری از کشورها چون تاتارستان می‌خواهند که در تولید برق حرارتی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند؛ اما مشخص نیست که چه زمانی کار شان را در افغانستان آغاز می‌کنند. اختر محمد نصرت، سخنگوی وزارت […]

مسوولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که تلاش‌ها از بهر جلب سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق حرارتی جریان دارد.
آنان می‌افزایند که شماری از کشورها چون تاتارستان می‌خواهند که در تولید برق حرارتی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند؛ اما مشخص نیست که چه زمانی کار شان را در افغانستان آغاز می‌کنند.
اختر محمد نصرت، سخنگوی وزارت انرژی و آب، گفت: «سرمایه‌گذاران از کشورهای روسیه، چین، امریکا، بریتانیا، جرمنی، قطر، ترکیه و سایر کشورها آمده‌اند و اظهار آماده‌گی کرده‌اند که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.»
در همین حال، رییس پیشین شرکت برشنا می‌گوید که تولید برق از زغال‌سنگ می‌تواند چالش کم‌بود برق را تا اندازه‌ی حل کند.
امان الله غالب، رییس پیشین شرکت برشنا، گفت: «راه حل فعلی خصوصاً در کوتاه‌مدت مشکل برق افغانستان از طریق سرمایه‌گذاری روی منابع طبیعی، خصوصاً برق حرارتی که تولید برق از زغال‌سنگ است، می‌تواند موثر تمام شود و در شهرهای بزرگ خصوصاً کابل از آن استفاده کند.»
از سویی هم، وزارت اقتصاد می‌گوید که در حال حاضر سهولت از بهر سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در بخش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کنند.
عبدالرحمان حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد، گفت: «وزارت اقتصاد در هماهنگی با وزارت‌ها و ادارات زیربط به منظور ایجاد زیربناهای اقتصادی و انعکاس افغانستان به حیث مقصد مناسب برای سرمایه‌گذاری سعی می‌نماید تسهیلات لازم را در عرصه فراهم‌آوری محیط مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور ایجاد اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی در کشور فرام نماید.»
افغانستان هشتاد درصد برق را از آسیای میانه به ویژه ترکمنستان وارد می‌کند و شهروندان کشور بیشتر در زمستان با کم‌بود برق روبه‌رو می‌شوند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.