• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

وزارت انرژی و آب دو پروژه برق را به داوطلبی گذاشت

  • کد خبر : 8206
  • 15 عقرب 1401 - 10:03
وزارت انرژی و آب دو پروژه برق را به داوطلبی گذاشت

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب، می‌گوید که این وزارت دو پروژه برق را به ارزش ۳۵ میلیون دالر به داوطلبی گذاشته است. سرپرست وزارت انرژی و آب می‌افزاید که این پروژه‌ها در ولایت‌های پکتیکا و جوزجان عملی خواهند شد و شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. آقای منصور همچنان […]

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب، می‌گوید که این وزارت دو پروژه برق را به ارزش ۳۵ میلیون دالر به داوطلبی گذاشته است.
سرپرست وزارت انرژی و آب می‌افزاید که این پروژه‌ها در ولایت‌های پکتیکا و جوزجان عملی خواهند شد و شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
آقای منصور همچنان می‌افزاید که تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور نیز جریان دارد.
آقای منصور به خبرنگاران گفت: «تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که علاقه سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند معلومات تخنیکی را از ریاست برنامه‌های وزارت انرژی و آب و صفحات اجتماعی این وزارت بدست بی‌آورند.»
از سویی هم، شمار دیگر از مسوولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که به شرکت‌های داخلی در واگذاری پروژه‌ها اولویت داده خواهد شد.
محمد عابد نورزی، رییس عمومی تنظیم خدمات انرژی وزارت انرژی و آب، گفت: «حق اولویت به شرکت‌ها خود افغان‌های ما و شما داده خواهد شد چون یکی از پالیسی‌های امارت اسلامی افغانستان، رشد سکتور خصوصی است که ما می‌خواهیم سکتور خصوصی داخلی خود را رشد بدهیم.»
در همین حال، رییس پیشین شرکت برشنا می‌گوید که سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق در کشور می‌تواند کم‌بود برق را برطرف کند.
امان الله غالب، رییس پیشین شرکت برشنا، گفت: «یگانه راه حل مشکلات برق افغانستان از طریق سرمایه‌گذاری است. آن هم دستگاه‌های کوچک ولایت به ولایت و آن هم یگانه راه‌اش از طریق سکتور خصوصی است.»
پیش از این وزارت انرژی و آب گفته است که شماری از کشورها به شمول روسیه، چین، امریکا، بریتانیا، جرمنی، قطر، ترکیه و چند کشور دیگر علاقمندی نشان داده اند تا در بخش تولید انرژی حرارتی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.