• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
شرکت برشنا:

ازبکستان صادرات برق به افغانستان را به نصف کاهش داده است

  • کد خبر : 8353
  • 01 قوس 1401 - 9:05
ازبکستان صادرات برق به افغانستان را به نصف کاهش داده است

زمستان سرد، بلند رفتن بهای مواد سوخت و پرچاوی برق، وضعیتی که باشند‌گان کابل را با حالت آزار دهنده‌ای روبه‌رو کرده است. ولی باشندۀ کارته نو شهر کابل می‌گوید، در یک شبانه روز هفت تا هشت ساعت برق دارند و آن هم خیلی ضعیف: “جریان برق در این اواخر خیلی ضعیف شده، ساعت یک شب […]

زمستان سرد، بلند رفتن بهای مواد سوخت و پرچاوی برق، وضعیتی که باشند‌گان کابل را با حالت آزار دهنده‌ای روبه‌رو کرده است.
ولی باشندۀ کارته نو شهر کابل می‌گوید، در یک شبانه روز هفت تا هشت ساعت برق دارند و آن هم خیلی ضعیف: “جریان برق در این اواخر خیلی ضعیف شده، ساعت یک شب می‌آید و تا صبح می‌باشد، آن هم گاهی می‌آید و گاه هم نه، مشکلات زیادی است، حال زمستان و هوا هم سرد است، کسی توان خرید چوب را ندارد، تنها همین برق بود و آن هم گاهی است و گاهی هم نه.”
روح‌الله، دیگر باشندۀ شهر کابل می‌گوید، در جریان روز برای ساعت‌ها برق ندارند، روز را در سردی و شب را در تاریکی سپری می‌کنند.
“از یک سو برق نیست، از سوی دیگر بهایی سوخت بلند رفته، مردم توان خرید مواد سوخت برای گرم ساختن خانه‌هایشان را ندارند.”
شکایت باشند‌گان کابل از پرچاوی‌های برق در حالی است که صفی‌الله احمدزی، رئیس عملیاتی شرکت برشنا تحت کنترل طالبان روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت، از دیروز به اینسو ازبکستان میزان برق صادراتی به افغانستان را به نصف کاهش داده است.
“ازبیکستان از عارضۀ تخنیکی در دستگاه‌های تولید برق این کشور به ما خبر داد، برقی را که ما از ازبیکستان وارد می‌کنیم، از ۴۳۰ میگاوات به۲۰۰ میگاوات کاهش یافته است.”
به گفتۀ آقای احمدزی، هرچند ازبیکستان تعهد کرده بود که تا سه روز دیگر این مشکل حل خواهد شد، اما به گفته وی، مشکل همچنان پا برجاست.
شرکت برشنا تحت ادارۀ حکومت طالبان می‌گوید، به دنبال کاهش جریان برق از ازبکستان، آنان با تاجیکستان و ترکمنستان در تماس اند و تلاش می‌کنند تا کاهش پیش آمده در جریان برق را از این دو کشور جبران کنند.
در رابطه به افزایش پرچاوی‌های برق از حکمت‌الله میوندی، سخنگوی شرکت برشنا تحت ادارۀ طالبان پرسیدیم، اما وی به پرسش‌های ما پاسخ نداد.
این بار نخست نیست که باشندگان کابل از پرچاوی برق شکایت دارند، در گذشته نیز در این بخش انتقادهای وجود داشته، اما برای حل آن گام‌های عملی و اساسیبرداشته نشده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.