• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
شاهین:

افغانستان به سرمایه گذاری هند نیاز دارد

  • کد خبر : 8469
  • 11 قوس 1401 - 11:59
افغانستان به سرمایه گذاری هند نیاز دارد

سرمایه گذاری هند در اقتصاد افغانستان 3 میلیارد دالر تخمین ارزیابی شده است و سهیل شاهین از هند در خواست کرد تا پروژه های بازسازی و زیربنایی افغانستان را تکمیل نماید. سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان طی مصاحبه به نشریه Hindu هند گفت: “افغانستان برای سرمایه گذاری هند از جمله زیربناهای شهری باز […]

سرمایه گذاری هند در اقتصاد افغانستان 3 میلیارد دالر تخمین ارزیابی شده است و سهیل شاهین از هند در خواست کرد تا پروژه های بازسازی و زیربنایی افغانستان را تکمیل نماید.
سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان طی مصاحبه به نشریه Hindu هند گفت: “افغانستان برای سرمایه گذاری هند از جمله زیربناهای شهری باز است. این پیام است که وزیر توسعه شهری افغانستان در نشست اخیر با کاردار هند در کابل ارائه کرد”.
پیش از این، طالبان از هند خواسته بود تا پروژه های بازسازی و زیربنایی را در افغانستان تکمیل کند. سرمایه گذاری هند در اقتصاد افغانستان 3 میلیارد دالر ارزیابی شده است که شامل سرمایه گذاری در بیش از 400 پروژه زیربنایی در تمام ولایات کشور می باشد که بزرگترین آنها اعمار بند سلما و استیشن برق آبی 42 مگاواتی، شاهراه شهر دلارام به زرنج و ایجاد دسترسی به یکی از آنها می باشد. بنادر مهم ایران چابهار و ساختمان پارلمان افغانستان. از سال 2019 تا 2020، تجارت دوجانبه بین هند و افغانستان بیش از یک میلیارد دالر ارزیابی شده بود.
شاهین با اشاره به اینکه مقامات افغانستان به هند در مورد امنیت شهروندان این کشور اطمینان می دهند، گفت: “اینها پروژه های هستند که توسط هند در رژیم قبلی آغاز شده اما ناتمام مانده اند. هند می تواند کار روی آنها را از سر بگیرد و در پروژه های جدید سرمایه گذاری کند.”
در اوایل ماه اگوست سال گذشته، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.