• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

آمار مبتلایان به کرونا در چین «به ۹۰۰ میلیون نفر رسیده است»

  • کد خبر : 8890
  • 21 جدی 1401 - 9:14
آمار مبتلایان به کرونا در چین «به ۹۰۰ میلیون نفر رسیده است»

بر اساس تحقیقات دانشگاه پکن، حدود ۹۰۰ میلیون نفر در چین تا ۱۱ ژانویه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این گزارش تخمین می زند که ۶۴ درصد از جمعیت این کشور به این ویروس آلوده هستند. این بررسی نشان می‌دهد که استان گانسو با ابتلای ۹۱ درصد جمعیت به کرونا در صدر فهرست مناطق آلوده […]

بر اساس تحقیقات دانشگاه پکن، حدود ۹۰۰ میلیون نفر در چین تا ۱۱ ژانویه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
این گزارش تخمین می زند که ۶۴ درصد از جمعیت این کشور به این ویروس آلوده هستند.
این بررسی نشان می‌دهد که استان گانسو با ابتلای ۹۱ درصد جمعیت به کرونا در صدر فهرست مناطق آلوده قرار دارد و استان‌های یون‌نان با ۸۴ درصد و چینگهای با ۸۰ درصد در رده‌های بعد قرار دارند.
یک اپیدمیولوژیست سرشناس چینی هشدار داده است که موارد ابتلا در مناطق روستایی چین در جریان جشن‌های سال نوی چینی افزایش خواهد یافت.
زنگ گوانگ، رئیس سابق مرکز کنترل بیماری‌ها در چین افزود: «انتظار می‌رود اوج موج جدید کرونا در چین دو تا سه ماه به طول انجامد.»
در آستانه تعطیلات سال نوی چینی، صدها میلیون نفر از شهروندان این کشور به زادگاه‌های خود سفر می‌کنند و برای بسیاری از آنها، این اولین بار از زمان شروع همه‌گیری کروناست که می‌توانند به زادگاه‌ خود برگردند.
چین از زمان کنار گذاشتن برنامه به صفر رساندن ابتلای به کرونا، انتشار آمار روزانه ابتلا را متوقف کرده است.
اما بیمارستان‌های شهرهای بزرگ که امکانات مراقبت‌های بهداشتی در آنها بهتر و راحت‌تر در دسترس است، با دوره جدید شیوع بیماری در سراسر کشور پر از بیماران مبتلا هستند.
آقای زنگ در سخنرانی در یک نشست علمی در اوایل این ماه که رسانه خبری کایشین متن آن را منتشر کرده گفت: «زمان تمرکز بر مناطق روستایی فرا رسیده است.»
وی افزود: «بسیاری از سالمندان، بیماران و معلولان ساکن روستاها از نظر دسترسی به امکانات درمانی عقب مانده بودند.»
استان هنان در مرکز چین تنها استانی است که جزئیاتی در مورد شمار مبتلایان منتشر کرده است. اوایل این ماه یک مقام بهداشتی هنان گفت که تقریبا ۹۰ درصد از جمعیت به کرونا مبتلا شده‌اند و درصد ابتلا در مناطق شهری و روستایی یکسان است.
با این حال مقامات دولتی می‌گویند که بسیاری از استان‌ها و شهرها از اوج ابتلا عبور کرده‌اند.
تعطیلات سال نوی چینی که به طور رسمی از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، شاهد بزرگترین جابجایی سالانه جمعیت در جهان است.
انتظار می‌رود در این مدت، در مجموع حدود دو میلیارد سفر انجام شود و ده‌ها میلیون نفر تاکنون عازم سفر شده‌اند.
ماه گذشته، چین به طور ناگهانی سیاست به صفر رساندن ابتلا به کرونا را کنار گذاشت و روز یکشنبه گذشته سرانجام مرزهای خود را به روی رفت و آمد بین‌المللی باز کرد و به این ترتیب، کمابیش شرایطی مشابه سایر کشورهای جهان را جایگزین محدودیت‌های شدید کرد که طبق آمار غیررسمی، با اوج ابتلا و تلفات همراه بوده است.
به گفته کارشناسان، کمبود پوشش واکسیناسیون یعنی واکسینه نشدن همه جمعیت و ناکافی بودن مصونیت در نتیجه تفاوت کیفیت واکسن به کار رفته و ناکافی بودن دفعات دریافت واکسن برای بخشی از مردم علت افزایش سریع آمار ابتلا است.
در دسامبر، مقامات چینی گفتند که قصد دارند به‌روزرسانی‌های ماهانه در مورد وضعیت کرونا را جایگزین گزارش‌های روزانه کنند.
سازمان جهانی بهداشت گفته چین که از روز سه شنبه ارسال گزارش تلفات ناشی از ابتلای به کرونا را متوقف کرد، پیشتر هم آماری ارسال می‌داشت که به طرز قابل توجهی کمتر از آمار واقعی به نظر می‌رسید.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری روزانه خود در روز پنجشنبه، نسبت به اظهارات این سازمان واکنش نشان داد و گفت کشورش به تبادل اطلاعات فنی با سازمان بهداشت جهانی ادامه داده و همواره آمار کرونا را «به‌موقع، باز و شفاف مطابق با قانون» به اشتراک گذاشته است.
کارشناسان بهداشت بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری حداقل یک میلیون نفر در اثر ابتلای به کرونا در چین جان خود را از دست بدهند.
دولت چین از همان آغاز شیوع کرونا فقط مرگ اندکی بیش از ۵۰۰۰ نفر را رسما گزارش کرده که به این ترتیب، کمترین شمار تلفات به نسبت جمعیت در سراسر جهان است. در مورد صحت این آمار تردیدهای جدی وجود داشته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.