• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

میزان تبادلات تجاری میان چین و روسیه در سال ۲۰۲۲، ۱۹۰ میلیارد دالر بوده است

  • کد خبر : 8895
  • 22 جدی 1401 - 9:19
میزان تبادلات تجاری میان چین و روسیه در سال ۲۰۲۲، ۱۹۰ میلیارد دالر بوده است

مقام‌های گمرکی دولت چین اعلام کرده‌اند که واردات و صادرات از روسیه در سال گذشته میلادی سه درصد از کل تجارت چین در سال ۲۰۲۲ را تشکیل داده است. به گزارش رویترز، لیو دالیانگ، سخنگوی اداره کل گمرک چین، روز پنج‌شنبه، ۱۲ جنوری، در یک نشست خبری گفته است که صادرات و واردات چین از […]

مقام‌های گمرکی دولت چین اعلام کرده‌اند که واردات و صادرات از روسیه در سال گذشته میلادی سه درصد از کل تجارت چین در سال ۲۰۲۲ را تشکیل داده است.
به گزارش رویترز، لیو دالیانگ، سخنگوی اداره کل گمرک چین، روز پنج‌شنبه، ۱۲ جنوری، در یک نشست خبری گفته است که صادرات و واردات چین از روسیه در سال ۲۰۲۲، به ۱.۲۸ تریلیون یوان معادل ۱۹۰ میلیارد دالر رسیده بود.
به گفته او، صادرات کالاهای چینی به روسیه برای شش ماه متوالی سال گذشته رشد زیادی داشته است.
براساس اطلاعات منابع صنعتی، روسیه در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش، صادرات گاز مایع خود به چین را به بیش از دو برابر افزایش داده است.
در همین حال، به گفته گازپروم، بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت و‌ گاز روسیه، واردات گاز طبیعی این کشور از چین از طریق خط لوله Power of Siberia در سال ۲۰۲۲، ۵۰ درصد افزایش یافت.
اطلاعات درباره افزایش مبادلات تجاری میان دو‌ کشور در حالی نشر می‌شود که مسکو پس از حمله به اوکراین مورد تحریم‌ کشورهای اروپایی و امریکا قرار گرفته و در این میان چین به روابط اقتصادی‌اش با روسیه همچنان ادامه داده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.