• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
سرکوب پنهانی اصلاح‌طلبان در عربستان؛

از حکم اعدام تا ده‌‌ها سال زندان

  • کد خبر : 8923
  • 25 جدی 1401 - 23:19
از حکم اعدام تا ده‌‌ها سال زندان

گاردین به تازه‌گی مواردی را فاش کرده که حاکی از سرکوب پنهانی اصلاح‌طلبان و روشنفکران دانشگاهی در عربستان سعودی است. گاردین در گزارشی روز یک‌شنبه، ۱۵ جنوری، به مدارکی از سرکوب استادان اصلاح‌طلب در دانشگاه سعودی دست یافته که نشان می‌دهد این استادان در پی استفاده از توییتر و واتساپ به اعدام و ده‌ها سال […]

گاردین به تازه‌گی مواردی را فاش کرده که حاکی از سرکوب پنهانی اصلاح‌طلبان و روشنفکران دانشگاهی در عربستان سعودی است.
گاردین در گزارشی روز یک‌شنبه، ۱۵ جنوری، به مدارکی از سرکوب استادان اصلاح‌طلب در دانشگاه سعودی دست یافته که نشان می‌دهد این استادان در پی استفاده از توییتر و واتساپ به اعدام و ده‌ها سال زندان محکوم شده‌اند.
مدارک شریک شده از سوی پسر عواد القرنی، استاد ۶۵ ساله دانشگاه عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۷ بازداشت و به اعدام محکوم شد، نشان می‌دهد که او به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ و توییتر، به مرگ محکوم شده است.
رسانه‌های عربستان سعودی القرنی اصلاح‌طلب را که ۲ میلیون دنبال‌کننده در توییتر داشت، مبلغ خطرناک معرفی کرده‌اند، در حالی که منتقدان نظام شاهی این کشور او را روشنفکر نام داده‌اند.
سلما الشهاب، زنی که مادر دو فرزند و دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه بوده نیز در پی استفاده از توییتر و بازنشر مطالب منتقدان نظام شاهی در دادگاهی در عربستان سعودی به ۳۴ سال زندان محکوم شده است.
در مورد دیگر، زنی به‌نام نورا القحطانی نیز به دلیل استفاده از توییتر در دادگاهی در عربستان سعودی به ۴۵ سال زندان محکوم شده است.
حامیان حقوق‌ بشر و منتقدان نظام شاهی عربستان سعودی که در تبعید به‌سر می‌برند نیز از سرکوب خشن و بی‌امان منتقدان و فعالان شبکه‌های اجتماعی از سوی دولت‌مردان این کشور هشدار داده‌اند.
مدارک دادستانی عربستان سعودی که از سوی ناصر القرنی، پسر عواد القرنی، با گاردین شریک ساخته شده نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایر ارتباطات در عربستان از ابتدای ولیعهدی شاهزاده محمد بن سلمان جرم‌انگاری شده است.
گفتنی‌ است که پیش از این از سرکوب اصلاح‌طلبان و فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی کمتر مواردی بازتاب یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.