• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نمایش‌گاه مواد ساختمانی از سوی یک دانشگاه در کابل برگزار شد

  • کد خبر : 9733
  • 29 سرطان 1402 - 15:26
نمایش‌گاه مواد ساختمانی از سوی یک دانشگاه در کابل برگزار شد
یک نمایش‌گاه مواد ساختمانی به هدف آشنایی دانش‌جویان با مواد ساختمانی و رشد تولیدات داخلی از سوی یک دانشگاه خصوصی در کابل برگزار شد.

جمال ناصر شریفی، برگزارکننده، گفت: «هدف اساسی ما از این نمایشگاه این است که محصلین ما در دانشکده‌های مهندسی درس‌های تیوریکی (نظری) را می‌آموزند و با مواد ساختمانی با کیفیت و مقاومت‌اش آشنایی حاصل کنند.»
شماری از دانش‌جویان نیز در این نمایش‌گاه از حکومت سرپرست می‌خواهند که زمینه برگزاری نمایش‌گاه بیش‌تری را برای ارتقای ظرفیت دانش‌جویان، فراهم کند.
سمیع الله، دانش‌جو، گفت: «برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در چنین شرایط اساس از غنامندی‌های بالای برخوردار است. حداقل در این برنامه فهمیدیم که کشور ما چقدر تولیدات داخلی دارد و چقدر در تولیدات داخلی دست بالای داشته.»
محمد حامد، دانش‌جوی دیگر گفت: «خواست ما از حکومت این است که چنین نمایشگاه‌ها را برای ارتقا ظرفیت دانش‌جویان ایجاد کند.»
همزمان با این، مسوولان شماری از شرکت‌های دولتی و خصوصی از سرمایه‌گذارانی که در بیرون از کشوراند، می‌خواهند که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.
حلیم‌زی، مسوول کارخانه خان استیل، گفت: «در کل ایجاد چنین نمایشگاه‌ها در بخش صنعتی کشور مفید است. بخاطری‌که از سکتورهای مختلف در یکجا جمع می‌شوند، تولیدات شان را به نمایش می‌گذارند و نظریه و پلان‌های شان را با مردم شریک می‌کنند.»
محمد صابر حمزه، رییس کارخانه سمنت جبل سراج، گفت: «آن‌ها که در خارج سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیایند در وطن سرمایه‌گذاری کنند. الحمد الله شما دیدید که اکثر شرکت‌ها کار می‌کنند، تولید می‌کنند و تولید شان بسیار با کیفیت است.»
بیش از ده شرکت دولتی و خصوصی تولیدات شان را در این نمایش‌گاه که برای یک روز برگزار شد، به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.