• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

تایید طرح ایجاد بورد مشورتی اقتصادی افغانستان

  • کد خبر : 9793
  • 16 اسد 1402 - 14:04
تایید طرح ایجاد بورد مشورتی اقتصادی افغانستان
معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا از تایید طرح ایجاد "بورد مشورتی اقتصادی افغانستان" خبر می‌دهد.

به گفته‌‌ی این معاونیت، این بورد در مورد موضوعات مهم اقتصادی به حکومت مشوره خواهد داد.
بربنیاد خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا، استادان دانشگاه‌ها، کارشناسان اقتصادی، بازرگانان و صنعت‌کاران اعضای این بورد را تشکیل می‌دهند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: «ایجاد بورد مشورتی اقتصادی که شامل آگاهان اقتصادی سکتور خصوصی در این نقش اساسی را دارد می‌تواند مشوره خوب به کمیسیون اقتصادی ارایه کند. این نزدیک شدن سکتور خصوصی و متخصیصن و آگاهان اقتصادی برای مشوره دادن به دولت یک اقدام بسیار نیک است.»
از سویی هم، وزارت اقتصاد ایجاد بورد مشورتی اقتصادی را در بهبود و رشد اقتصادی کشور سودمند می‌داند.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در این باره گفت: «هدف از تشکیل بورد مشورتی اقتصادی این است که فعالیت‌های اقتصادی نظام‌مند شود و ما با تدوین نقشه راه و سند مکتوب ملی بتوانیم رشد و توسعه اقتصادی و خودکفایی اقتصادی را برای مردم عزیز خود به ارمغان آوریم.»
بربنیاد خبرنامه کمیسیون اقتصادی ریاست‌الوزرا، در نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی، از اکادمی علوم خواسته شده تا پیش‌نویس رهنمود ذبح شرعی مرغ را تهیه کند.
در خبرنامه آمده است که کمیته متشکل از نماینده‌های وزارت‌های صنعت و تجارت، زراعت، آبیاری و مالداری، صحت عامه و شهرداری مطابق اصول شرعی رهنمود ذبح مرغ را تهیه و برای تایید به دارالافتاء مرکزی بفرستد.
میرویس، حاجیزاده معاون اتاق زراعت و مالداری گفت: «ما می‌توانیم از آدرس مشخص بلخصوص قصاب‌های ما خریداری کنند بیارن در مرکز در پایتخت پرچون به فروش برسانند و این چندین خوبی‌ها دارد در کشورهای دیگر هم مسلخ شان دورتر از پایتخت استیک اقدام نیک است.»
در حالی بورد مشورتی اقتصادی افغانستان ایجاد می‌شود که نهادهای گونه‌گون به شمول سازمان ملل متحد همواره از بحران اقتصادی در افغانستان نگرانی کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.