• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

صادرات فرش دستبافت افغانستان افزایش یافت

  • کد خبر : 9804
  • 22 اسد 1402 - 14:24
صادرات فرش دستبافت افغانستان افزایش یافت
وزارت صنعت و تجارت اعلام کرد صادرات فرش دستبافت در سه ماه قبل در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر پایه داده های وزارت صنعت و تجارت، از فروردین تا تیرماه سالجاری تولیدات فرش دستبافت کشور به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار به کشورهای ترکیه، آمریکا، امارات متحده عربی، ایتالیا و ازبکستان صادر شده است.
عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات قالی دستبافت در مدت سه ماه اول سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۶۰ متر مربع بوده که ارزش مجموع مالی آن به ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار می‌رسد.»
شماری از صادرکنندگان فرش دستبافت گفتند صادرات مستقیم فرش افغانستان در حال حاضر به کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر شده است.
محمد صابر یک فروشنده فرش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «در مدت یک سال فروش بیشتری داشتیم و اکثر مشتری‌های ما در خارج از کشور و انتقالات هم به عهده خود ماست.»
سید محمد، یکی دیگر از فروشندگان افزود: «قالی ما بهترین قالی در سطح جهان است و برای رشد صادرات این محصول طالبان باید از تاجرها حمایت کند. اگر ما در این عرصه تولید و فروش داشته باشیم اقتصاد کشور رشد می‌کند.»
اتحادیه‌ تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش در کشور اعلام کرده است برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به دلیل بازاریابی اقدام موثری در افزایش صادرات فرش داشته است.
نوراحمد نوری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش کشور گفت: «ما شاهد یک نمایشگاه پر دستاورد در شهر آستانه کشور قزاقستان بودیم و امیدواریم در آینده چنین نمایشگاه‌هایی برگزار شود و ما تولیدات خود را به نمایش بگذاریم.»
آمارهای وزارت صنعت و تجارت طالبان نشان می‌دهند که افغانستان در سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی فرش دستبافت به ارزش نزدیک به ۲۲ میلیون دلار به کشورهای پاکستان، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، ازبکستان و امارات متحده عربی صادر کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.