• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

آغاز کار ساخت یک نیروگاه برق وارداتی جدید در هرات

  • کد خبر : 9971
  • 15 سنبله 1402 - 13:32
آغاز کار ساخت یک نیروگاه برق وارداتی جدید در هرات
مسوولان ریاست برق هرات می‌گویند که برای تقویت انرژی برق در این ولایت، کار ساخت یک نیروگاه جدید را به هزینه بیش‌ از سه و نیم میلیون دالر آغاز کرده‌اند.

این نیروگاه ولتاژ برق وارداتی ترکمنستان به هرات را از ۱۲۰ ولت به ۲۲۰ ولت افزایش می‌دهد و قرار است به مدت شش ماه ساخته شود.
این ترانسفارمر به ظرفیت ۱۲۵ میگاوات از سوی حکومت ترکمنستان با افغانستان کمک شده است.
دلاور مرادی، معاون عملیاتی ریاست برق هرات، گفت: «فشار برق از ترکمنستان به هرات از ۱۲۰ ولت به ۲۲۰ ولت افزایش پیدا می‌کند. مؤثریت که دارد ترانسفارمر موجود ترکمنستان در سبستیشن به مدار وصل می‌شود. ۱۲۵ میگاولت امپیر که حدود ۱۱۰ میگاوات را می‌توانیم که از ترکمنستان انرژی با کیفیت بالا را جذب بکنیم و برای مردم توزیع کنیم.»
در همین حال، کار پایه‌گذاری و لین کشی یک خط تازه برق وارداتی ترکمنستان به هرات نیز آغاز شده است.
یونس بلیمن، نماینده وزارت انرژی ترکمنستان، گفت: «لین کشی خط تازه برق تا مرز تورغندی در خاک ترکمنستان تکمیل شده است. ریاست برق هرات کار پایه‌گذاری و لین کشی را از تورغندی تا شهر هرات آغاز کرده است. خط تازه، برق را به نیروگاه نور جهاد در شمال شهر هرات می‌رساند و از این طریق وارد سیستم برق شهری می‌شود.»
در گرما و سرما کم‌بود برق زندگی را برای باشندگان هرات دشوار می‌سازد و نیازمندی انرژی برق در هرات بیش‌تر از ظرفیت برق وارداتی از کشور‌های همسایه به این ولایت است.
فرید احمد، باشنده هرات، می‌گوید: «هوا گرم است و چون تمام وسایل مانند کولر و یخچال برقی است، کم‌بود برق در این اواخر افزایش یافته است.»
نذیراحمد، باشنده دیگر هرات، گفت: «در هوای گرم و سرد، قطعی و نوسانات برق باعث سوخت و سوز وسایل برق می‌شود که خسارات زیادی به مردم وارد کرده است.»
انرژی مورد نیاز شهر هرات و برخی ولسوالی‌های این ولایت از برق وارداتی ایران و ترکمنستان تامین می‌شود که در حال حاضر ۱۶۰ میگاوات برق از این دو کشور به هرات وارد می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.