• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

کار ساخت پروژه تولید ۱۰ میگاوات انرژی آفتابی در سروبی آغاز شد

  • کد خبر : 10072
  • 28 سنبله 1402 - 6:28
کار ساخت پروژه تولید ۱۰ میگاوات انرژی آفتابی در سروبی آغاز شد
کار ساخت و ساز پروژه تولید ده میگاوات انرژی آفتابی به ارزش شش‌ونیم میلیون دالر امریکایی در بند نغلو در ولسوالی سروبی کابل آغاز شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در مراسم آغاز کار این پروژه، ساخت و ساز این پروژه را یک گام مهم در جهت بی‌نیاز شدن از واردات انرژی خوانده است.
آقای برادر همچنین تاکید ورزیده است که تلاش‌ها برای از سرگیری کار باقی‌مانده‌ی لین ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان نیز جریان دارد.
یک شرکت خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.
ملا عبدالغنی برادر گفت: «با توجه به اهمیت برق، امارت اسلامی تصمیم دارد که قرارداد تکمیل کار باقی‌مانده پروژه لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان را در بدل یک معدن برای شرکت افغان انویست بدهد که با انجام آن زمینه انتقال صدها میگاوات برق به کشور فراهم خواهد شد.»
در همین حال، سرپرست وزارت انرژی و آب در این مراسم گفته است که شرکت قراردادکننده با سرمایه‌گذاری بیش از شش‌ونیم میلیون دالر امریکایی کار ساخت و ساز تولید ده میگاوات انرژی آفتابی را آغاز می‌کند و به تعقیب آن، تولید ده میگاوات برق دیگر را در ساحه تره‌خیل آغاز خواهد کرد.
عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب گفت: «قراردادی که با این شرکت شده است، آن‌ها بیش از شش‌ونیم میلیون دالر امریکایی بالای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند و و بعد از آن زمانی‌که این پروژه به کار افتاد و برق آن وصل شد، بعد از آن سرمایه‌ی این شرکت را ما می‌دهیم و یا در مقابل این سرمایه‌گذاری، یک معدن را برایش واگذار می‌کنیم.»
محسن سبحانی، مسوول عملیاتی شرکت قراردادی گفته است: «تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بالای یک تعداد مردم دارد. اگر ما تخمین کنیم بیش از یک‌هزار نفر در این پروژه فعالیت می‌کنند؛ ولی تاثیرات مستقیم آن بالای ده‌ها هزار نفر است.»
وزارت انرژی و آب آمار داده است که در حال حاضر شش پروژه بزرگ تولید برق سولر در کشور وجود دارد و افغانستان ظرفیت تولید ۲۲۲ هزار میگاوات انرژی آفتابی را داراست.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.