• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

چین و اتحادیه اروپا روی طرح کنترل صادرات توافق کردند

  • کد خبر : 10086
  • 03 میزان 1402 - 22:41
چین و اتحادیه اروپا روی طرح کنترل صادرات توافق کردند
چین و اتحادیه اروپا توافق کردند که طرحی را به‌هدف کنترل‌ صادرات ایجاد می‌کنند.

فایننشل‌تایمز دوشنبه‌شب، ۲۵ سپتامبر، گزارش داده که براساس این توافق بیجینگ بیشتر محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا را خریداری و مسایلی از جمله صدور مجوز برای تولیدکننده‌گان شیر خشک اروپایی را نیز حل می‌کند.
هی لیفنگ، رهبر تیم اقتصادی شی جین پینگ، رییس جمهور چین، پس از دیدار با دامبروسکیس، مسوول تجارت و اقتصاد معاون اجرایی کمیسیون اروپا، گفت که دو طرف یک طرح گفت‌وگو در زمینه کنترل صادرات ایجاد خواهند کرد.
وی افزوده است: «چین مایل به افزایش واردات از اتحادیه اروپا است و امیدوار است اتحادیه اروپا محدودیت‌های صادرات محصولات با فناوری پیشرفته به چین را حذف کند.»
دیدار دومبروسکیس با هی لیفنگ که به‌عنوان گفت‌وگوی اقتصادی و تجاری سطح عالی چین و اتحادیه اروپا شناخته می‌شود، نقطه اوج سفر پنج روزه وی به دومین اقتصاد بزرگ جهان بود.
درهمین حال، دامبروسکیس گفت که چین باید راه خود را تغییر دهد وگرنه به سرمایه‌گذاری و تجارت اتحادیه اروپا آسیب می‌رساند.
وی خاطرنشان کرده است: «ما می‌توانیم مسیری را به‌سمت روابط سودمند متقابل انتخاب کنیم. یا می‌توانیم راهی را انتخاب کنیم که آرام آرام ما را از هم دور کند. مزایای مشترکی که در دهه‌های اخیر از آن برخوردار بودیم ضعیف و محو شده است.»
طرح کنترل صادرات اتحادیه اروپا و چین پس اعلامیه‌ای مشترک واشنگتن و بیجینگ مبنی بر ایجاد تبادل اطلاعات اجرایی کنترل صادرات صورت گرفته است.
بیجینگ به‌شدت به تلاش‌های امریکا برای محدود کردن فروش پیشرفته‌ترین تجهیزات نیمه هادی به چین که تولیدکننده‌گان اروپا و جاپان را نیز درگیر کرده، حمله کرده است.
اتحادیه اروپا ادعا می‌کند که چین در حال اعمال کنترل‌های صادراتی است و اخیراً محدودیت‌هایی را برای محموله‌های فلزات که برای تولید نیمه‌ هادی‌‌ها حیاتی هستند، اعمال کرده است.
این در حالی است که پیشتر مقام‌های اروپایی در مورد خطر پایان روابط اقتصادی بر سر مسایلی مانند تجارت نامتعادل و جنگ اوکراین به بیجینگ هشدار دادند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.