• امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف – هرات میان طالبان و ایران امضا شد

  • کد خبر : 10158
  • 18 میزان 1402 - 23:43
قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف – هرات میان طالبان و ایران امضا شد
اداره خط آهن تحت مدیریت طالبان اعلام کرد که قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف – هرات میان این گروه و ایران امضا شده است.

این اداره با نشر اعلامیه‌ای گفته که این قرار داد شام‌گاه سه‌شنبه، ۱۸ میزان، از سوی بخت‌الرحمان شرافت، رییس اداراه خط آهن طالبان و مصطفی رضایی، رییس کنسرسیوم ریلی ایران به امضا رسیده است.
به گفته این اداره، از هفته پیش‌رو کار ساخت فاز اول قطعه چهارم خواف – هرات نیز آغاز خواهد شد.
بر اساس قرارداد امضاشده، کنسرسیوم ریلی ایران عملیات انتقالات خط آهن خواف – هرات را انجام می‌دهد و در کنار گماشتن شماری از کارمندان مسلکی، چندین واگون قطار را نیز برای این خط آهن تدارک خواهد دید.
این اداره افزوده است: «طرف ایرانی در این قرارداد متعهد شده است که حداقل در سال اول ۱۰۰هزار تن [کالا] از مسیر مذکور را انتقال دهد و تلاش کند سالانه ۱۰۰هزار متریک تن [آن را] افزایش دهد.»
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس‌ جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر آن کشور در کابل نیز در شبکه ایکس نگاشته که در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان «تفاهم‌های خوبی در ارتباط با نگهداری و بهره‌برداری از راه ‌آهن خواف – هرات» صورت گرفته است.
با امضای این قرارداد افغانستان از طریق خط آهن خواف – هرات به شبکه خط آهن به ایران، ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌شود و زمینه حمل و نقل کالاها به طور عادی فراهم می‌گردد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.