• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

در هند نام افغانستان با نام بازیکنان کریکت گره خورده است

  • کد خبر : 10180
  • 24 میزان 1402 - 23:09
در هند نام افغانستان با نام بازیکنان کریکت گره خورده است
سومین حضور تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های جام جهانی در هند با پیروزی در برابر انگلستان، مدافع عنوان قهرمانی، بزرگترین دستاورد تاریخ کریکت افغانستان ثبت شد.

ظهور بازیکنان کریکت در بیست سال گذشته در افغانستان نه تنها به رشد این بازی در این کشور کمک کرد بلکه سبب شناخته شدن افغانستان و افغان‌ها در دیگر کشورها نیز شده است.
این‌جا در هند که کریکت طرفداران زیادی دارد، هرجا که با هندی‌ها وارد گفتگو می‌شوم و از من می‌پرسند از کجا هستم، وقتی می‌گویم از افغانستان نام‌های بازیکنان افغان مثل راشد، مجیب، نوین، محمد نبی و دیگران را به من می‌گویند.
بازیکنان افغان همچنین در باشگاه‌های خصوصی کریکت هند مثل «ای‌پی‌ال» بازی می‌کنند و در پیروزی تیم‌های مختلف نقش مهمی بازی کردند و از این جهت در هند شناخته شده هستند. اگر افغانستان در بازی‌های جام جهانی دستاورد خوبی داشته باشند، ممکن است بازیکنان آن در باشگاه‌های دیگر نیز راه پیدا کنند که در کل برای تیم کریکت افغانستان بسیار مفید و سازنده خواهد بود.
این نخستین بار است که افغانستان تیم انگلستان را در جام جهانی شکست می‌دهد. در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۹ انگلستان تیم افغانستان را در مرحله مقدماتی در شهر منچستر شکست سختی داده بود.
این برد افغانستان از این نظر هم قابل توجه است که انگلستان به هند آمده تا از عنوان قهرمانی خود در این جام دفاع کند.
پیشتر افغانستان در دو بازی با بنگلادش و هند باخته بود، اما پیروزی روز یکشنبه در دهلی نو نشان‌دهنده این است که اگر در بازی‌های گذشته هم همه بازیکنان افغان نقش خود را به درستی اجرا می‌کردند، امکان زیادی وجود داشت که افغانستان در جایگاه نسبتاً قوی‌تری در جدول قرار بگیرد.
با تمام کاستی‌ها و اشتباهاتی که افغانستان در بازی اول و دوم خود داشت، جاناتان تراس، مربی بریتانیایی‌تبار تیم افغانستان در نشست‌های خبری ظاهر می‌شد و تاکید می‌کرد که از اشتباهاتی که صورت گرفته یاد گرفته‌اند و و در آینده امیدوار است تکرار نشود. این اصلاحات در رویکرد در بازی با انگلستان نمایان شد و تیم افغانستان در این بازی هواداران کریکت در افغانستان، هند و جهان را حیرت‌زده کرد.
افغان‌ها بازی کریکت را در مهاجرت در پاکستان آموخته‌اند و تیم افغانستان در مقایسه با تیم‌های کارکشته دیگری مثل انگلستان، هند، استرالیا و پاکستان تجربه کمتری دارد و نوپاست.
تیم افغانستان در این مرحله جام جهانی با شش تیم بازی می‌کند. روز چهارشنبه (۱۸ اکتبر) افغانستان در برابر تیم نیوزیلند ظاهر خواهد شد.
به غیر از تیم هلند و سری‌لانکا، بفیه تیم‌ها مثل نیوزیلند، آفریقای جنوبی و پاکستان به مراتب نسبت به افغانستان تیم‌های قوی‌تری پنداشته می‌شوند.
اگر افغانستان در بازی‌های بعدی بخواهد قوی ظاهر شود و دستاوردی داشته باشد باید شیوه بازی روز یکشنبه خود با انگلستان را تکرار کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.