• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

پایان نمایش‌گاه خزانی فرآورده‌های کشاورزی در کابل

  • کد خبر : 10197
  • 29 میزان 1402 - 6:16
پایان نمایش‌گاه خزانی فرآورده‌های کشاورزی در کابل
نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی که از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در کابل برگزار شده بود، به پایان رسید.

اشتراک کننده‌های این نمایش‌گاه می‌گویند که در چهار روز گذشته افزون بر بازاریابی خوب، یک بخش بزرگی از فرآورده‌های شان را نیز به فروش رسانده‌اند.
دانش‌جویان دانشکده زراعت دانشگاه کابل که برخی فرآورده‌های کشاورزی شان را پس از پروسس برای نخستین بار در این نمایش‌گاه به نمایش گذاشتند، از استقبال مردم و مسوولان حکومتی خرسند هستند.
فرهاد صوفی‌زاده، دانش‌جوی دانشکده زراعت دانشگاه کابل گفت: «ما از بسیاری سازمان‌ها بسیار وعده‌ها گرفتیم. از وزارت تحصیلات عالی و وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هم وعده دریافت کردیم.»
برخی اشتراک‌کنند‌ه‌های دیگر نیز می‌گویند که قراردادهایی را برای صادرات فرآورده‌های شان بدست آورده‌اند.
ماری گل، اشتراک‌کننده گفت: «از ولایت بدخشان محصولاتی چون قروت، عسل، زیره، مملایی، زرشک و چای کوهی را آوردیم. چهارمغز هم آورده بودیم که فروخته شد. محصولاتی که ما در این نمایش‌گاه آوردیم، فروشات خوب داشت.»
محمد نادر، یکی دیگر از اشتراک‌کننده‌ها گفت: «به شکل پرچون فروختیم و قرارداد هم بسته کردیم. یک قرارداد بزرگ امضا کردیم که ما برای بار اول ۲۰ کیلوگرام زعفران به ایالات متحده امریکا می‌فرستیم.»
بازدیدکننده‌ها هم استفاده از فرآورده‌های کشاورزی داخلی را برای توسعه اقتصاد در کشور مهم می‌دانند.
شمس عزیزی، بازدیدکننده گفت: «این نمایش‌گاه برای توسعه اقتصاد کشور یک وسیله خوب است و تاثیر کلان دارد که مردم باید از تولیدات داخلی خود آگاهی یابند.»
برگزارکننده‌های این نمایش‌گاه تاکید می‌ورزند که در چهار روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از تولیدات فرآورده‌های کشاورزی در این نمایش‌گاه دیدن کرده‌اند.
امان الله روان، یکی از نماینده‌های وزارت زراعت در این نمایش‌گاه گفت: «در نمایش‌گاه خزانی ۱۴۰۲ خورشیدی، تعداد شرکت‌کننده‌ها نسبت به سال‌های پیش خوب‌تر بود.»
فرآورده‌های کشاورزی در ۲۶۰ غرفه در این نمایش‌گاه برای چهار روز به نمایش گذاشته شده بود.
بربنیاد اطلاعات معاونیت اداری ریاست الوزرا، هشتاد درصد نیروی کار در بخش کشاورزی سرگرم کار هستند. به همین ترتیب، ۲۱ تا ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را فرآورده‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.