• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

رایزنی برادر و وحیدی برای بازگشت مهاجرین

  • کد خبر : 10320
  • 15 عقرب 1402 - 15:35
رایزنی برادر و وحیدی برای بازگشت مهاجرین
ملاعبدالغنی برادر و وزیر کشور ایران درباره امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم، برقراری شرایط برای بازگشت مهاجرین و توسعه روابط تجاری گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک هیات اقتصادی افغانستان و وزارت کشور ایران روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، معاونان وزیر، استانداران هم‌مرز افغانستان، فرماندهی مرزبانی ایران و نمایندگان لشکری و کشوری مرتبط با موضوع و ملاعبدالغنی برادر برگزار شد.
در این نشست دو طرف به بررسی آخرین تحولات و زمینه های همکاری دو کشور پرداختند.
وزیر کشور ایران در ابتدای سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس، برای پیروزی مقاومت دعا کرد.
وحیدی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی امضای تفاهم نامه با طرف افغانستانی در زمینه‌های مورد علاقه دارد، اظهار کرد: مساله آب بر برنامه میان مدت و بلندمدت دو کشور سایه افکنده و باید تلاش شود که این مشکل را برطرف سازیم.
موضوع امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم، برقراری شرایط برای بازگشت مهاجرین و توسعه روابط تجاری از دیگر مواردی بود که وحیدی به آنها پرداخت.
ملا عبدالغنی برادر نیز در این دیدار به اراده افغانستان برای افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از کمک‌های مردم و دولت ایران به زلزله زدگان آن کشور هم قدردانی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم بی دفاع فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی گفت: مساله فلسطین زمینه ای برای اتحاد و جوامع کشورهای اسلامی است.
هدف از سفر هیات طالبان، دیدار و رایزنی با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.