• امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

امضای قرارداد کار باقی‌مانده پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت

  • کد خبر : 10443
  • 24 عقرب 1402 - 21:32
امضای قرارداد کار باقی‌مانده پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت
کار باقی‌مانده پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از شبرغان تا دشت الوان ولایت بغلان میان امارت اسلامی و یک شرکت خصوصی امضا شد.

شرکت برشنا می‌گوید که ارزش این پروژه ۳۶ میلیون دالر است و کار آن تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.
شکرالله شرفمل، رییس جلب سرمایه‌گذاری شرکت برشنا گفت: «کار پروژه لین انتقالی ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان ۷۶ درصد تکمیل شده و ۳۳ اعشاریه ۷ درصد کار آن باقی مانده است. امروز قرارداد عملی‌سازی آن امضا می‌شود. ظرفیت این پروژه یک‌هزار میگاوات است که از ترکمنستان تا سب ستیشن دشت الوان یک‌هزار میگاوات برق را انتقال می‌دهد.»
ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در مراسم امضای قرارداد از شرکت پیمان‌کار خواست که برای تکمیل این پروژه به‌گونه‌ی جدی تلاش کند.
آقای برادر در این مراسم گفت: «از بهر تفاوت قیمت برق‌های وارداتی به‌گونه سالانه به کشور ده‌ها میلیون دالر صرفه‌جوی می‌شود. از شرکت وارداتی خواست ما این است که به این پروژه توجه جدی کند و هر قدر زود امکان دارد این پروژه را تطبیق کند.»
عبدالرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها در مراسم قرارداد این پروژه درباره اوضاع مهاجران گفت: «از تجاران داخلی و خارجی و نهادهای مددرسان می‌خواهم تا در زمینه مهاجران ما را کمک و همکاری نمایند.»
این پروژه در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز آغاز شده بود که اجرای آن هفت مرحله را در بر می‌گرفت.
بربنیاد اطلاعات وزارت انرژی و آب، پس از تکمیل شدن کار باقی‌مانده پروژه‌ی انتقال لین ۵۰۰ کیلوولت برق از شبرغان تا دشت الوان و از آن‌جا تا ارغندی کابل به شمول سب استیشن‌های آن، مصارف و سود سرمایه‌گذار این پروژه از سوی امارت اسلامی پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.