• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
جلسه کابینه طالبان با هبت‌الله آخوندزاده پشت درهای بسته در قندهار:

«با مردم بی‌وفایی نکنید»

  • کد خبر : 10526
  • 01 قوس 1402 - 17:49
«با مردم بی‌وفایی نکنید»
حکومت طالبان اعلام کرد که در دو روز گذشته (۳۰ عقرب و اول قوس) جلسه شورای وزیرانش به ریاست هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در ولایت قندهار برگزار شد.

بنا به اعلامیه ارگ طالبان، در این نشست‌ها که پشت درهای بسته برگزار شده بود، هبت‌الله آخوندزاده به وزرای حکومت خود گفته است:‌ «ما باید قدر و خدمت مردم خویش را بکنیم و از این که مردم با ما بسیار وفاداری کرده‌اند، متوجه باشید که با آنان بی‌وفایی نکنید، به تمام مردم به یک نظر نگاه کنید، زیرا شما اکنون مسئول یک ولسوالی یا یک ولایت نیستید، بلکه مسئولیت تمام افغانستان را به دوش دارید.»
رهبر طالبان در قندهار، پایگاه سنتی طالبان، مستقر است و تاکنون فقط در نشست‌های اعضای طالبان و چند مسجد خضور یافته، و در فضای عمومی ظاهر نشده است. از او تاکنون ویدیویی در رسانه‌ها منتشر نشده است.
هبت‌الله آخوندزاده همچنین به وزیران حکومت خود گفته است: «کوشش کنید که به جای زور از طریق تشویق، ترغیب و اخلاق نیک مردم را به دین و اخلاق اسلامی دعوت کنید، زیرا از راه زور مردم با شما مقابله می‌کنند، اما از راه تشویق با شما دوستی و اخلاص می‌کنند.»
طالبان پس از بازگشت به قدرت در تابستان ۱۴۰۰ حکومت خود را اعلام کردند. اما در دو سال گذشته با بحران مشروعیت روبرو هستند و تاکنون هیچ کشوری حکومت آن‌ها را به رسمیت نشناخته است. از شرط‌های اساسی بسیاری از کشورها به منظور به رسمیت شناختن طالبان ایجاد یک حکومت فراگیر و فراهم شدن امکانات برابر تحصیلی برای زنان بوده است.
در اعلامیه آمده است که عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیری، و نورالدین عزیزی، وزیر تجارت طالبان، گزارش‌های سفرهای خود به پاکستان و ایران را به آقای آخوندزاده ارائه کرده‌اند.
هرچند در آخر اعلامیه ارگ طالبان آمده است: «در خصوص تربیت بهتر نسل جدید و ارتقای ظرفیت علمی به منظور ارائه خدمات مؤثر در امور تعلیمی در بخش‌های مختلف (دینی و عصری) و حل مشکلات استادان و شاگردان، پس از بحث‌ها و مشورت‌ها، تصامیم لازم انخاذ گردید.»
درباره این که این «تصامیم» چه بوده، توضیح مشخصی ارائه نشده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.