• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

سازمان ملل متحد به زودی یک کنفرانس بین‌المللی «سرنوشت‌ساز» را در مورد افغانستان برگزار می‌کند

  • کد خبر : 10533
  • 01 قوس 1402 - 9:56
سازمان ملل متحد به زودی یک کنفرانس بین‌المللی «سرنوشت‌ساز» را در مورد افغانستان برگزار می‌کند
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، یوناما در افغانستان گفته است که به زودی یک کنفرانس بین‌المللی پیرامون وضعیت در این کشور برگزار می‌شود.

سکات اسمیت، رئیس بخش سیاسی یوناما در کابل این خبر را با مقامات دفتر معاونیت نخست وزیری حکومت گروه طالبان شریک کرده است. آقای اسمیت گفته است که تا هنوز برای دعوت از نماینده حکومت طالبان در این نشست که با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود، تلاش‌هایی وجود دارد.
وی به مقامات حکومت طالبان اذعان کرده است که در این نشست روی وضعیت حقوق بشری، کمک‌های بشردوستانه، برگشت پناهجویان افغان و همچنین بررسی موضوع «به رسمیت شناخته‌شدن حکومت طالبان» بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.
یوناما اعلام کرده است که در این کنفرانس شماری از چهره‌های شناخته شده افغان نیز حضور خواهند داشت.
سازمان ملل در ماه فبروری امسال نشستی را برای بحث در مورد شرایط به رسمیت شناختن حکومت طالبان برگزار کرد. سازمان ملل و جامعه جهانی، تاکنون رعایت حقوق بشر و حقوق زنان، تشکیل «حکومت فراگیر» و جلوگیری از پناه گرفتن «گروه‎های تروریستی» را از شرایط اساسی خود برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان خوانده است.
دبیر کل سازمان ملل اما هیاتی را به دنبال نشست قبلی برای انجام بررسی‌های بیشتر تعیین کرد تا نظرات کشورهای مختلف در مورد یک اقدام مشترک در مورد آینده افغانستان را گردآوری کنند.
اخیرا زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان نیز در یک گفتگو در مورد برگزاری یک نشست «سرنوشت‌ساز» در مورد آینده افغانستان صحبت کرده و افزوده است که سازمان ملل با پشتیبانی کشورهای دنیا، کنفرانسی را برگزار می‌کند که برای آوردن یک «تغییر» در این کشور بسیار مهم است.
همچنین ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان گفته است تا زمانیکه سازمان ملل حکومت آن‌ها را به رسمیت نشناسد، طالبان نیز ملزم به رعایت قوانین این سازمان نیستند. وی در این گفتگو اما تصریح کرده است که با وجود به رسمیت شناخته‌شدن حکومت طالبان، قوانینی را که با شریعت اسلامی در تضاد باشد، نخواهند پذیرفت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.