• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
نگرانی پایتخت‌نشینان از پرچاوی برق؛

«این مشکل با تکمیل انتقال لین برق۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان حل خواهد شد»

  • کد خبر : 10580
  • 05 قوس 1402 - 11:25
«این مشکل با تکمیل انتقال لین برق۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان حل خواهد شد»
شماری از باشنده‌گان شهر کابل از افزایش پرچاوی‌های دوامدار برق شکایت دارند، اما شرکت برشنا می‌گوید، این مشکل با تکمیل پروژۀ انتقال لین برق ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان حل خواهد شد.

قابل ذکر است که همه ساله با فرارسیدن فصل زمستان، میزان پرچاوی برق افزایش می‌یابد و امسال نیز این مشکل وجود دارد و شهروندان خواستار رفع اساسی این معضل اند.
مشتاق پارسا یک تن از باشنده‌گان کارتۀ ۳ شهر کابل، از افزایش پرچاوی‌ برق شکایت داشته گفت: «وقتی برای ما برق می‌آید که آن وقت برق ضرورت نداریم؛ ساعت ۹ بجۀ شب برق می‌آید و ساعت ۵ بجه صبح باز دوباره برق‌های ما می‌رود و کدام نظم در توزیع برق وجود ندارد.»
او در حالی که می‌گوید که در ۲۴ ساعت صرف حدود ۶ ساعت می‌داشته باشند، از مسؤولان می‌خواهد که برای مشکل بی‌برقی یک راه حل دایمی پیدا کنند.
همچنان، نیلوفر احمدی باشندۀ ناحیۀ سیزدهم شهر کابل گفت که همه ساله با شدت گرمی هوا و شدت سردی هوا یعنی در فصول زمستان و تابستان پرچاوی‌‌های دوامدار برق وجود می‌داشته باشد.
وی در حالی که می‌گفت در حال حاضر در بیست و چهار ساعت بیشتر از شش ساعت برق ندارند، افزود: «در این شرایط که بیشتر مردم بی‌کار استند، قیمت گاز مایع بلند است، ما توان خرید گاز و تیل جنراتور را نداریم.»
موصوف نیز از امارت اسلامی می‌خواهد تا به مشکل پرچاوی‌های برق توجه کرده و یک راه‌حلی که بتواند این مشکل را برای همیشه رفع بسازد، جستجو کند.
در همین حال، فریبا احسان یک تن از باشنده‌گان ناحیۀ هفتم شهر کابل، شکایت مشابه دارد و می‌گوید: «محلی که من بود و باش دارم برق بسیار کم و هم ضعیف است، برق ما ساعت‌های ۳ بجه روز میاید اما برق گفته نمی‌شود، چون تا ساعت هشت شب از برق هیچ نوع استفاده نمی‌شود.»
وی می‌گوید، برخی وسایل شان که برقی است با رفت و آمد و ضعیف بودن برق در معرض خراب شدن قرار گرفته‌است.
هرسه مصاحبه شونده و برخی باشنده‌گان مناطق دیگر این شهر خواستار حل دایمی برق شدند.
از سوی دیگر، حکمت‌الله میوندی سخنگوی شرکت برشنا گفت که به دلیل کاهش تولید و افزایش تقاضا برای برق، سطح پرچاوی‌ها ‌بیشتر شده‌است.
او افزود: «برق شرکت برشنا وارداتی است و یک مقدار تولید داخلی است، در این ماه‌های اخیر کمبود آب بالای برق تاثیر گذاشته و خدای ناخواسته اگر این وضعیت ادامه پیدا کند پرچاوی زیاد می‌شود.»
موصوف در ادامه افزود: «فعلا ما روزانه سه ساعت برق در شهر کابل توزیع می‌کنیم، چون ما در جریان روز باید به ادارات امارتی، فابریکات صنعتی و به همین منوال به نماینده‌گی‌های سیاسی برق را برسانیم و در تمام شب فقط سه ساعت یا چهار ساعت پرچوی داریم.»
به اساس معلومات او، افغانستان در حال حاضر ۸۰ درصد برق خود را از کشورهای همسایه از جمله ایران، ازبکستان و تاجکستان تامین می‌کند و صرف ۲۰ درصد آن از منابع داخلی تأمین می‌شود.
میوندی می‌گوید که با تکمیل پروژۀ انتقال لین ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان مشکل پرچاوی‌های برق حل خواهد شد.
به اساس یک خبر به‌تاریخ ۲۴ عقرب سال جاری موافقت‌نامۀ سرمایه‌گذاری به‌منظور تکمیل کار پروژهای انتقال لین برق ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان و توسعۀ سب‌ستیشن دشت الوان میان برشنا شرکت و شرکت خصوصی «افغان انویست» به امضا رسیده‌است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.