• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
رسانه‌های آلمانی:

فعالیت جی‌آی‌زید در افغانستان تعلیق شده است

  • کد خبر : 10587
  • 05 قوس 1402 - 19:57
فعالیت جی‌آی‌زید در افغانستان تعلیق شده است
برخی رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که چهار کارمند سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان یا جی‌آی‌زید در افغانستان بازداشت شده‌اند.

بربنیاد گزارش‌های رسانه‌های آلمانی، این نهاد که بیشتر در بخش‌ کمک‌رسانی به مردم افغانستان کار می‌کرد، اکنون فعالیت‌هایش را در افغانستان متوقف کرده است.
محمد یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری درباره این نهاد آلمانی گفت: «جی‌آی‌زید یکی از موسسه‌های تخنیکی آلمان بود که با لیسه‌های میخانیکی و کورس‌های آموزشی بعضی وقت با اتاق تجارت همکاری داشته‌اند، من می‌خواهیم که این موسسه در افغانستان بماند، نسبت به هر کشور دیگر، فعلا افغانستان آماده سرمایه‌گذاری است.»
در همین حال، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که فعالیت همچون نهادها در شرایط کنونی مهم است و نیاز است امارت اسلامی به آنان تسهیلات لازم را فراهم سازد.
عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «نیاز است که امارت اسلامی افغانستان با کوشش و تلاش‌های خود بتواند یک بستر مناسب را مهیا بکند و سهولت‌های بیشتر برای شان فراهم بسازد تا فعالیت نهادهای مددرسان گسترش پیدا کند.»
هرچند امارت اسلامی به‌گونه مشخص درباره بازداشت کارمندان و تعلیق فعالیت نهاد جی‌آی‌زید چیزی نگفته؛ اما وزارت اقتصاد می‌گوید که تمامی نهادهای امدادرسان خارجی می‌توانند با حفظ منافع ملی در افغانستان فعالیت کنند.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد گفته است: «سیاست کلان امارت اسلامی، حمایت از نهادهای امدادی و ایجاد تسهیلات برای موسسات بین‌المللی است، در صورتی‌که عمل مغایر با منافع ملی انجام نشود.»
این درحالی‌ست که وزارت اقتصاد پیش از این هم گفته بود که در یک سال گذشته فعالیت نزدیک به ۲۲۰ نهاد مددرسان داخلی و خارجی در افغانستان متوقف شد است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.