• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

پنجمين نمايشگاه علمی و فرهنگی مكاتب افغان- ترك در هرات برگزار گرديد

  • کد خبر : 10624
  • 08 قوس 1402 - 13:19
پنجمين نمايشگاه علمی و فرهنگی مكاتب افغان- ترك در هرات برگزار گرديد
پنجمین دور نمایشگاه علمی و فرهنگی، مکاتب افغان ترک در هرات با حضور داشت صدها تن از شاگردان این مكاتب و مقامات محلى اين ولايت برگزار گرديد.

مديريت مكاتب افغان – ترك در این نمایشگاه بیش از ١٥٠ پروژه در بخش‌های رباتیک و مضامین ساینسی، هنر، ادبیات و فرهنگ در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
محمدعارف عرفان، معاون مدیریت مکاتب افغان – ترک در ولايت هرات می‌گوید، که این نمایشگاه به هدف رشد استعدادها و ارتقا سطح علمى شاگردان شان راه‌اندازى گرديده‌است.
شاگردان مكاتب افغان – ترك نيز از راه‌اندازى اين نمايشگاه استقبال نموده و بر رشد بيشتر استعدادهاى موجود در اين مكاتب تأكيد دارند.
سير خير انديش يكتن از شاگردان مكتب افغان – ترك و اشتراك كنندۀ اين نمايشگاه می‌گويد كه راه‌اندازى همچو فرصت‌ها علاوه بر رشد استعدادهاى موجود باعث تشويق ديگر شاگردان نيز می‌گردد.
به گفتۀ اين شاگرد افغان ترك، رياست معارف ولايت هرات نيز بايد در راستاى تشويق شاگردان مكاتب دولتى و رشد استعدادهاى موجود در مركز و ولسوال‌ها همچو فرصت‌ها را مهيا سازند.
با این حال، ریاست معارف ولايت هرات از راه‌اندازی نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی توسط مكاتب افغان ترك در اين ولايت حمایت کرده و می‌گویند، در تلاش اند که چنین نمایشگاه بین مکاتب برگزار کنند.
مولوی رحمت‌الله جابر، رئیس معارف اين ولايت همچنان از مجهز کردن لابراتورهای تمام مکاتب هرات خبر می‌دهند.
قابل يادآورى است که طی سال روان بیشتر مکاتب دولتی و خصوصی در هرات، پروژه و دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنر شان را به نمایش گذاشته‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.