• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

یونیسف به ۱.۴ میلیارد دالر برای کمک به افغان‌ها نیاز دارد

  • کد خبر : 10782
  • 22 قوس 1402 - 11:32
یونیسف به ۱.۴ میلیارد دالر برای کمک به افغان‌ها نیاز دارد
صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) گفته است که در سال ۲۰۲۴ به ۱.۴ میلیارد دالر نیاز دارد تا به نیازمندی‌های بیش از ۱۹ میلیون نفر در افغانستان رسیدگی کند.

یونیسف روز چهارشنبه با نشر برنامه عمل بشردوستانه برای کودکان افغان در سال ۲۰۲۴ در اعلامیه‌ای گفت که ۲۳.۳ میلیون نفر به شمول ۱۲.۶ میلیون کودک در افغانستان به حمایت‌های بشردوستانه نیاز دارند.
این اداره ملل متحد در نظر دارد با این کمک در سال ۲۰۲۴ میلادی در کنار دیگر برنامه‌‌ها خدمات اولیه صحی را برای ۱۹.۴ میلیون نفر در تاسیسات زیر حمایت خود فراهم سازد.
این نهاد حامی کودکان گفته است که تاثیر جنگ‌های طولانی مدت، حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی و بحران اقتصادی از دلایل اصلی بلند بودن تعداد نیازمندان در افغانستان است.
یونیسف افزوده است که محرومیت زنان و دختران از تقریباً همه جنبه‌های زندگی، به ویژه ممنوعیت تحصیل و کار، وضعیت بشری را که قبلاً نیز با دشواری مواجه بود بدتر کرده است.
در این اعلامیه همچنان عدم سرمایه‌گذاری در بخش خدمات عمومی از عوامل دیگر بدتر شدن ارائه خدمات اساسی به مردم عنوان شده است.
یونیسف گفته است که در بحران‌های طولانی، پیچیده و چندوجهی که افغانستان را متاثر کرده است، به نیازمندی‌های حاد بشری و رسیدگی به نیازهای اساسی جوامع محلی پاسخ می‌دهد.
براساس ارزیابی این نهاد، سطح فقر در میان خانواده های افغان همچنان بالاست و تنها ۱۶ درصد از افغان‌ها قادر اند که نیازهای اساسی خود را تامین کنند. در گزارش این نهاد همچنان آمده است که بیش از هشت میلیون کودک به حمایت‌های آموزشی نیاز دارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.