• امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
اداره راه‌آهن:

انتقال کالا به‌زودی از راه‌آهن خواف-هرات آغاز می‌شود

  • کد خبر : 10829
  • 25 قوس 1402 - 21:07
انتقال کالا به‌زودی از راه‌آهن خواف-هرات آغاز می‌شود
مسوولان در اداره راه‌آهن افغانستان گفته‌اند که روند انتقال کالاهای بازرگانی از طریق راه‌آهن خواف-هرات در آینده‌ی نزدیک آغاز می‌شود.

بر بنیاد سخنان عبدالسمیع درانی سخن‌گوی راه‌آهن کشور، راه‌آهن خواف-هرات از مشهد ایران تا ایستگاه روزنک غوریان هرات آماده فعالیت شده و هیچ چالشی در این مسیر باقی نمانده است.
آقای درانی گفته که نیازمندی‌های ساخت‌وساز قطعه‌ی چهارم راه‌آهن خواف-هرات که ۶هزار متریک تُن می‌شود، نیز از همین مسیر انتقال داده شده‌اند.
عبدالسمیع درانی افزود: «ما با تاجران حوزه‌ی غرب کشور نشست‌هایی داشتیم، در این نشست‌ها بخاطر آمادگی لازم و هماهنگی لازم با آنان صحبت شده است. تا چند هفته‌ی دیگر ما شاهد انتقال اموال تجارتی، صادرات و واردات و ترانزیت از این مسیر خواهیم بود».
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی درباره اهمیت راه‌آهن در کشور گفت: «راه‌آهن یکی از راه‌های بسیار ارزان و سریع است که به تاجران ما کمک می‌کند تا اموال را از بیرون به‌گونه‌ی ارزان و در وقت کم وارد کنند. ما تلاش می‌کنیم که راه‌های آهن در نقاط مختلف افغانستان فعال باشد و بیش‌تر توسعه پیدا بکند».
با این حال، سکتور معادن و صنایع و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان فعال‌سازی و توسعه پروژه‌های راه‌آهن افغانستان را در رشد فعالیت‌های بازرگانی سودمند عنوان می‌کنند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: «ما امیدوار هستیم که شاهد افتتاح راه‌آهن هرات – خواف باشیم تا ما بتوانیم حداقل منرال‌های معدنی خود را به آسانی صادر کنیم و همچنان وارداتی که داریم از این طریق صرفه‌جویی خواهد شد. این راه حد‌اقل بدیلی برای راه کراچی خواهد بود».
میروس هوتک، رییس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری چنین دیدگاه دارد: «خط‌آهن خواف هرات یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی است که انتقال کالا به اسرع وقت را ممکن می‌سازد و سکتور خصوصی به گرمی از آن استقبال می‌کند».
بر بنیاد اطلاعات اداره راه‌آهن کشور، مسیر راه‌آهن خواف-هرات از مشهد تا ایستگاه روزنک غوریان هرات، ۶۲ کیلومتر است و کار روی قطعه‌ی چهارم این راه‌آهن همچنان جریان دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.