• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
عبدالسلام حنفی:

امنیت بازرگانان در کشور از اولویت‌های کاری ا.ا است

  • کد خبر : 10897
  • 01 جدی 1402 - 9:45
امنیت بازرگانان در کشور از اولویت‌های کاری ا.ا است
عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیدار با برخی از بازرگانان گفته که امنیت بازرگانان در کشور از اولویت‌های کاری امارت اسلامی است.

آقای حنفی افزوده که اگر بازرگانان افغان که در بیرون سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرمایه‌های‌شان را به کشور انتقال دهند، امارت اسلامی معافیت گمرکی، توزیع زمین در پارک‌های صنعتی و معافیت از مالیات را برای آنان در نظر گرفته‌است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، گفت: «افغانستان جای خوبی به سرمایه‌گذاری است و امارت اسلامی با تمام سرمایه‌گذارها به خصوص سرمایه‌گذارهای که در این اواخر به کشور بر می‌گردند سهولت‌های بیش‌تری را فراهم خواهد کرد و زمینه‌های بسیار خوبی برای شان ارایه کرده‌ایم».
سخن‌گوی امارت اسلامی گفته که برنامه‌هایی برای توزیع زمین و ایجاد تسهیلات در اخذ جواز برای این بازرگانان در کشور نیز در نظر گرفته شده است.
شماری از بازرگانان معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران افغان که در خارج از کشور بود وباش می‌کنند را در میزان جلب سرمایه‌گذاران در کشور سودمند می‌داند.
امید حیدری، بازرگان، گفت: «معافیت مالیاتی برای بازرگانان ما که به کشور بازمی‌گردند یک امید بسیار خوب است و این می‌تواند که بازرگانان را دلگرم سرمایه‌گذاری در داخل کشور می‌کند».
اختر محمد احمدی، بازرگان دیگر، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری باید در بخش زراعت صورت گیرد که زراعت ما مکانیزه و معیاری شود که ما بتوانیم همان فرآورده‌های خود را به شکل درست بسته‌بندی کنیم که قابل قبول کشور مبدا ما نیز باشد».
برخی از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که در دو سال پسین حرکت‌های اقتصادی خوبی در کشور صورت گرفته‌ و برای سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر در بخش‌های زیربنایی نیز تأکید می‌کنند.
سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «در صورتی‌که امکانات خارجی پیدا شود، ۳ الی ۴ میلیارد دالری را که خواسته‌اند که افغانستان کمک کند او هم در اختیار قرار داده شود سبب رشد سریع اقتصادی در کشور می‌شود به دلیل این‌که مصونیت سرمایه‌گذاری به اندازه زیاد تامین شده».
پیش از این نیز امارت اسلامی از فراهم شدن تسهیلات لازم برای بازرگانان افغان که قرار است دارایی‌های‌شان را از پاکستان به کشور انتقال دهند، خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.