• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

تلاش‌ها برای ساخت تونل جدید در سالنگ

  • کد خبر : 10947
  • 05 جدی 1402 - 16:32
تلاش‌ها برای ساخت تونل جدید در سالنگ
امارت اسلامی می‌گوید که با توجه به اهمیت بزرگ‌راه سالنگ در رشد اقتصاد کشور، تلاش‌ها برای ساخت تونل جدید در این بزرگ‌راه جریان دارند.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که تونل کنونی سالنگ برای تردد موترهای مسافربری و بازرگانی بسنده نیست و همه ساله با فرارسیدن فصل سرما، چالش‌ها در این بزرگ‌راه بیشتر می‌شوند.
آقای مجاهد در این باره گفت: «تونل فعلی برای ترافیکی که از این راه عبور و مرور می‌کند کافی نیست. بخصوص در آوان سردی که زمستان در آن‌جا زودرس است و مردم با مشکلات مواجه می‌شوند. از همان خاطر باید راه‌های دوم سالنگ هم جور شود، تونل دوم می‌تواند رفت و آمد ملکی را با رفت و آمدهای ترانزیتی و تجارتی جدا بسازد.»
برخی از مهندسان چینی که در ساخت و بازسازی تونل‌ها فعالیت می‌کنند، در دیدار با معاون والی پروان گفته‌اند که پروژه‌ی تونل دوم سالنگ را بررسی می‌کنند.
سید حکمت الله شمیم سخن‌گوی والی پروان گفت: «از سوی وزارت فواید عامه یک هیات دیدن کردند. آن‌ها می‌خواستند که بخاطر سروی تونل دوم سالنگ از مناطق نزدیک سالنگ دیدن بکنند.»
معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا هم چند روز پیش اعلام کرد که با فراهم شدن امکانات، کار تونل دوم سالنگ نیز آغاز خواهد شد.
با این حال، برخی آگاهان مسایل اقتصادی نیز می‌گویند اگر تونل جدید در مسیر سالنگ ساخته شود، سهولت‌های زیادی را برای رشد و توسعه تجارت و ترانزیت به میان خواهد آورد.
قطب الدین یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «تونل جدیدی که در این قسمت احداث می‌شود، در صورتی که تکمیل شود و امارت اسلامی توانایی تکمیل کردن آن را داشته باشد می‌تواند از لحاظ اقتصادی بسیار مهم باشد.»
گذرگاه سالنگ یکی از پُرترددترین راه‌های کشور به‌شمار می‌رود که افزون بر وصل پایتخت با ولایت‌های شمال و شمال شرق، در انتقال کالاهای بازرگانی کشورهای آسیای مرکزی به آسیای جنوبی نیز نقش کلیدی دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.