• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

رهبر اپوزیسیون کره جنوبی در کنفرانس خبری با چاقو زخمی شد

  • کد خبر : 11072
  • 12 جدی 1402 - 7:40
رهبر اپوزیسیون کره جنوبی در کنفرانس خبری با چاقو زخمی شد

لی جائه میونگ رهبر مخالفان حکومت در کره جنوبی روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری در شهر بندری بوسان در جنوب این کشور، در پی حمله یک مهاجم با ضربه چاقو مجروح شد. گزارش شده مهاجم با چاقو به گردن لی جه میونگ ضربه زد. لی جائه میونگ پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ با […]

لی جائه میونگ رهبر مخالفان حکومت در کره جنوبی روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری در شهر بندری بوسان در جنوب این کشور، در پی حمله یک مهاجم با ضربه چاقو مجروح شد.
گزارش شده مهاجم با چاقو به گردن لی جه میونگ ضربه زد. لی جائه میونگ پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ با اختلاف اندکی شکست خورده بود.
فرد مهاجم بلافاصله دستگیر شده است.
بنابر گزارش رسانه‌های کره جنوبی، گردن آقای لی نزدیک یک سانتیمتر با چاقو پاره شده است. او در حالی که هشیار بود به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.
مهاجم به نظر می‌رسد فردی ۵۰ یا ۶۰ ساله است.
او ابتدا به آقای لی نزدیک شد، از او امضا خواست و به طور ناگهانی به گردنش چاقو زد.
در ویدئوهای منتشر شده از این حمله، آقای لی ابتدا در میان جمعیت زمین می‌خورد. همزمان چندین نفر سعی می‌کنند مهاجم را مهار کنند.
عکس‌های پس از این حادثه، آقای لی را نشان می‌دهد که با چشمان بسته روی زمین دراز کشیده است و همزمان شخصی دستمالی را بر روی گردنش نگه داشته و فشار می‌دهد.
خبرگزاری‌های کره جنوبی گزارش دادند که او با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد.
آقای لی ۵۹ ساله رهبری حزب دموکراتیک کره جنوبی است.
او در حال حاضر عضو مجلس قانون‌گذاری کره جنوبی نیست، اماانتظار می رود در انتخابات عمومی بعدی که در آوریل ۲۰۲۴ نامزد شود.
او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ در حالی شکست خورد که مفسران این انتخابات را نزدیک‌ترین رقابت ریاست جمهوری در تاریخ کره جنوبی خوانده‌ بودند. انتظار می‌رود که آقای لی در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال ۲۰۲۷ شرکت کند.
آقای لی پس از انتخابات، به فساد و نقض اعتماد متهم شد. دادستان ها او را متهم کردند که در زمانی که شهردار سئونگنام، شهری با جمعیت یک میلیون نفر در جنوب سئول بود به اشخاصی اجازه داده به طور غیرقانونی از یک پروژه املاک سود ببرند. آقای لی این اتهامات را رد کرده و آنها را دارای انگیزه سیاسی خوانده است.
در ماه سپتامبر، دادگاه درخواست دادستانی مبنی بر بازداشت او را رد کرد. او در آن زمان در انتظار برگزاری جلسه محاکمه‌اش بود.
دادستان‌ها همچنان در حال تحقیق از او در مورد تعدادی دیگر از پرونده‌های مرتبط با فسادند.
دستور دادگاه سه هفته پس آن صادر شد که آقای لی در اعتراض به سیاست های خارجی و داخلی آقای یون دست به اعتصاب غذا زد. آقای لی به دنبال اعتصاب غذایش نیز در بیمارستان بستری شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.