• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
زدران:

ارزش افغانی در پی تقاضای بیشتر، افزایش یافت

  • کد خبر : 11126
  • 14 جدی 1402 - 16:05
ارزش افغانی در پی تقاضای بیشتر، افزایش یافت

بهرام‌خان زدران رییس شورای سرتاسری صرافان افغانستان گفته است که به علت تقاضای بیشتر به افغانی در بازارها، ارزش واحد پولی کشور در برابر ارزهای خارجی به‌ویژه دالر افزایش یافته است. آقای زدران هرچند گفته که قاچاق دالر به بیرون از کشور کاهش یافته؛ اما برخی‌ها با استفاده سو از نام صرفان دالر و ارزهای […]

بهرام‌خان زدران رییس شورای سرتاسری صرافان افغانستان گفته است که به علت تقاضای بیشتر به افغانی در بازارها، ارزش واحد پولی کشور در برابر ارزهای خارجی به‌ویژه دالر افزایش یافته است.
آقای زدران هرچند گفته که قاچاق دالر به بیرون از کشور کاهش یافته؛ اما برخی‌ها با استفاده سو از نام صرفان دالر و ارزهای دیگر را به بیرون از کشور انتقال می‌دهند.
به گفته‌ی بهرام‌خان زدران، اتحادیه صرافان در هماهنگی با بانک مرکزی افغانستان تلاش دارد تا ثبات افغانی را در برابر ارزهای دیگر حفظ کنند.
رییس شورای سرتاسری صرافان افغانستان گفت: «در بازار دالر، یورو، ریال، درهم، دینار وغیره ارز میاید تقاضا به افغانی در بازار بیشتر شد و در قدم دوم بانک مرکزی افغانستان کامیاب است به‌خاطری کامیاب است که در جمهوریت هر وعده‌ای که می‌شد، عملی نمی‌شد؛ اما حالا هر خبر که باشد تطبیق و عملی می‌شود.»
آقای زدران در این گفت‌گو قاچاق دالر از سوی صرافان را رد کرد. او همچنان تاکید کرده است که بانک مرکزی از چگونگی انتقال پول به بیرون از کشور نظارت می‌کند.
او درباره قاچاق دالر از سوی صرافان گفت: «در این کار از نام صرافان استفاده می‌کنند. هرکس میاید و قاچاق می‌کنند، حواله می‌کنند، پول پیش شان است هر کس است زرگر است و تجار است.»
رییس شورای سرتاسری صرافان افزده است که پس از روی‌کار آمدن امارت اسلامی نزدیک به ۲۴۰ صراف جواز دریافت کرده‌اند و نیاز است تا به صرافان دیگر نیز جواز توزیع شود.
بهرام‌خان زدران افزود: «از بانک مرکزی و وزارت مالیه می‌خواهیم که برای صرافان جواز بدهد و این یک مشکل اساسی برای صرافان است.»
بانک مرکزی افغانستان پیش از این گفته است که ارزش افغانی در برابر ارزهای دیگر در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۶ اعشاریه ۴ درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.