• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

تیم ملی بسکتبال با ویلچیر افغانستان در برابر تیم امارات متحدۀ عربی پیروز شد

  • کد خبر : 11383
  • 26 جدی 1402 - 21:36
تیم ملی بسکتبال با ویلچیر افغانستان در برابر تیم امارات متحدۀ عربی پیروز شد

به گزارش فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچیر، ملی پوشان بسکتبال با ویلچیر افغانستان امروز سه شنبه ۲۶ جدی در رقابتهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه موفق شدند که تیم ملی بسکتبال معلولین امارات متحدۀ عربی را با نتیجه ۵۷ بر ۵۱ شکست بدهند. تیم افغانستان با کسب این پیروزی هشت امتیازی شد و به عنوان […]

به گزارش فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچیر، ملی پوشان بسکتبال با ویلچیر افغانستان امروز سه شنبه ۲۶ جدی در رقابتهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه موفق شدند که تیم ملی بسکتبال معلولین امارات متحدۀ عربی را با نتیجه ۵۷ بر ۵۱ شکست بدهند.
تیم افغانستان با کسب این پیروزی هشت امتیازی شد و به عنوان تیم صدر نشین به مرحلۀ کوارتر فاینل راه یافت، این تیم پیش از این نیز موفق شده بود که تیم های ملی بسکتبال با ویلچیر عربستان، نیوزیلند و فیلیپین را شکست بدهد.
قابل ذکر است که اسدالله عبدالرحیمزی بازیکن شماره چهاردهم افغانستان از مجموع چهار بازی موفق به کسب ۱۰۷ امتیاز شده است که تا به اکنون پر امتیاز ترین بسکتبالر این رویداد به حساب می آید.
بعد از وی کین ژولی از چین با ۸۴ امتیاز دوم است و بیل لاتم از آسترالیا با کسب ۷۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.
حریف بعدی تیم ملی بسکتبال با ویلچیر افغانستان فردا چهارشنبه ۲۷ جدی مشخص میشود و به روز پنجشنبه نیز مسابقه مرحلۀ کوارتر فاینل افغانستان انجام خواهد شد که در صورت پیروزی به مرحلۀ نیمه نهایی صعود خواهد کرد.
تیم قهرمان در این رقابتها، جواز حضور مستقیم به بازیهای پارالمپیک پاریس را کسب خواهد کرد و تیم نائب قهرمان این رقابتها به مرحلۀ پلی آف کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک راه خواهد یافت که در ماه اپریل به میزبانی فرانسه برگزار میشود، در آن رویداد از میان هشت تیم برتر جهان، چهارتیم آن به بازیهای پارالمپیک پاریس صعود می کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.