• امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

توافق افغانستان ‌و ازبکستان در مورد گشایش راه‌های ترانزیتی

  • کد خبر : 11409
  • 27 جدی 1402 - 19:39
توافق افغانستان ‌و ازبکستان در مورد گشایش راه‌های ترانزیتی

مقام‌های حکومت سرپرست طالبان اعلام کردند: افغانستان و ازبکستان در مورد گسترش همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل زمینی و گشایش مسیرهای ترانزیتی به توافق رسیده‌اند. امام الدین احمدی سخنگوی‌ وزارت ترانسپورت و هوانوردی، روز چهارشنبه (۲۷ جدی) اظهار داشت: این توافق بعد از سفر سرپرست این وزارت به ازبکستان به دست آمده است. وی […]

مقام‌های حکومت سرپرست طالبان اعلام کردند: افغانستان و ازبکستان در مورد گسترش همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل زمینی و گشایش مسیرهای ترانزیتی به توافق رسیده‌اند.
امام الدین احمدی سخنگوی‌ وزارت ترانسپورت و هوانوردی، روز چهارشنبه (۲۷ جدی) اظهار داشت: این توافق بعد از سفر سرپرست این وزارت به ازبکستان به دست آمده است.
وی اضافه کرد: براساس این توافق وسایل نقلیه دو کشور بدون مانع می‌توانند در خاک یکدیگر تردد کنند.
احمدی همچنین گفت: در این سفر همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل هوایی و توانمندسازی کارمندان افغان نیز مورد بحث قرار گرفته است.
بر اساس گفته‌های وی؛ کارمندان افغان برای فراگیری برخی آموزش‌ها قرار است از سوی ازبکستانی‌ها مورد آموزش قرار بگیرند.
عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی‌ وزارت صنعت و تجارت طالبان نیز از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای مهم اقتصادی افغانستان یاد کرد و اظهار داشت: ازبکستان در زمینه‌های برق، تکنولوژی و مواد غذایی روابط خوب تجاری با افغانستان داشته است.
در همین حال کارشناسان مسائل اقتصادی افغانستان، توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با کشورهای همسایه را برای رشد اقتصاد افغانستان مهم می‌دانند.
در ماه‌های اخیر روابط میان طالبان و ازبکستان گسترش یافته و نمایندگان دو کشور از کابل و تاشکند بازدید کرده و در زمینه‌های مختلف تفاهم‌نامه های را نیز به امضاء رسانده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.