• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
مسوولان:

آب کافی در کاسه بند شاه و عروس ذخیره شده است

  • کد خبر : 11492
  • 01 دلو 1402 - 9:59
آب کافی در کاسه بند شاه و عروس ذخیره شده است

عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب می‌گوید که در حال حاضر آب کافی برای انتقال به کابل در بند شاه و عروس ذخیره شده است. آقای منصور می‌گوید که آب ذخیره‌شده می‌تواند نیازمندی بیست هزار خانواده در پایتخت کشور را مرفوع سازد. سرپرست وزارت انرژی و آب در این باره گفت: «ما بند شاه […]

عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب می‌گوید که در حال حاضر آب کافی برای انتقال به کابل در بند شاه و عروس ذخیره شده است.
آقای منصور می‌گوید که آب ذخیره‌شده می‌تواند نیازمندی بیست هزار خانواده در پایتخت کشور را مرفوع سازد.
سرپرست وزارت انرژی و آب در این باره گفت: «ما بند شاه و عروس را تکمیل کردیم و اکنون در آن‌جا آب ذخیره است فقط اگر شرکت آب‌رسانی متوجه شود می‌تواند که آن آب را برساند، ما آن را ذخیره کرده‌ایم و از آن ما می‌توانیم برای بیست هزار خانواده استفاده کنیم.»
سرپرست وزارت انرژی و آب هم‌چنان تاکید می‌ورزد که طرح انتقال آب از دریایی پنجشیر به کابل نیز نهایی شده و برای جلب سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز گفت‌وگو شده است.
آقای منصور از گفت‌وگو درباره آغاز پروژه شاه‌توت با یکی از سرمایه‌گذاران خارجی نیز خبر می‌دهد و می‌افزاید که قرار است این سرمایه‌گذار به زودی کار خود را آغاز کند.
عبداللطیف منصور افزود: «دیزاین (پروژه آب‌رسانی) پنجشیر را وزارت تکمیل کرده، بعضی از سرمایه‌گذاران داخلی هستند و بعضی شان بین‌المللی هستند یک یا دو موسسه با ما وعده کرده‌اند و امارت اسلامی هم بودجه برایش مدنظر خواهد گرفت، دیزانش تکمیل است و بالایش کار به گونه‌ی عملی آغاز خواهد شد.»
هم‌زمان با این، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی آغاز پروژه‌ها در بخش‌های زیربنایی و بند‌های آب را به سود کشور می‌دانند.
نصیر رشتیا آگاه مسایل اقتصادی گفت: «می‌توانیم از منابع داخلی خود افغانستان انرژی تولید بکنیم در پهلوی آن می‌توانیم آب‌های خود را مدیریت بکنیم که هم می‌توانیم در بخش زراعت از آن استفاده بکنیم و هم در قسمت رساندن آب آشامیدنی صحی به شهروندان، خصوصن به شهروندان کابل کارهای خوبی را انجام بدهیم.»
سرپرست وزارت انرژی و آب همچنان به شهروندان پایتخت اطمینان می‌دهد که آنان با قحطی آب مواجع نخواهند شد چون منابع وافر آب را در اخیتار دارند و تاکید می‌ورزد که در صورت افزایش بارندگی‌ها در کشور نیاز به انتقال آب از بندها را نیز نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.