• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
سیگار:

هر دو هفته بسته‌های نقدی ۸۰ میلیون دالری به کابل ارسال می‌شود

  • کد خبر : 11553
  • 02 دلو 1402 - 23:09
هر دو هفته بسته‌های نقدی ۸۰ میلیون دالری به کابل ارسال می‌شود

اداره بازرس ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که این کشور هر دو هفته بسته‌های ۸۰ میلیون دالری به افغانستانی زیر کنترل طالبان، ارسال می‌کند. دفتر بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) به نقل از وزارت خارجه این کشور تایید کرده که فرستادن بسته‌های نقدی سازمان ملل به افغانستان تحت کنترل طالبان […]

اداره بازرس ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که این کشور هر دو هفته بسته‌های ۸۰ میلیون دالری به افغانستانی زیر کنترل طالبان، ارسال می‌کند.
دفتر بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) به نقل از وزارت خارجه این کشور تایید کرده که فرستادن بسته‌های نقدی سازمان ملل به افغانستان تحت کنترل طالبان همچنان ادامه دارد.
طبق گزارش سیگار، بین هر ۱۰ تا ۱۴ روز، یک بسته‌ی ۸۰ میلیون دالری به افغانستان منتقل می‌شود. این دفتر همچنان به نقل از هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گزارش داده که این بسته‌های نقدی هفته‌وار در حساب‌های تعیین شده سازمان ملل در بانک خصوصی نگهداری می‌شود.
این در حالی است که این بسته‌های کمک نقدی از ابتدای تسلط طالبان بر افغانستان زیر نام کمک‌های نقدی بشردوستانه آغاز شد. اما؛ پس از حدود یک سال، به دلیل انتقادات گسترده ارسال و یا دریافت این کمک نقدی، رسانه‌ای نشده‌است.
در همین حال، اما ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان این موضوع را رد کرده و بیان کرد که این گروه هیچ نظارتی بر کمک‌های بین‌المللی ندارند.
لازم به ذکر است که بانک مرکزی افغانستان که تحت کنترل طالبان قرار دارد، آخرین بار، ۲۴ ثور امسال، اعلام کرده بود که یک بسته‌ی کمکی ۴۰ میلیون دالری کمک‌های بشردوستانه وارد کابل شده‌است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.