• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
دیپلمات:

افغانستان از لحاظ موقعیت تجارتی برای قزاقستان بسیار مهم است

  • کد خبر : 11642
  • 05 دلو 1402 - 19:18
افغانستان از لحاظ موقعیت تجارتی برای قزاقستان بسیار مهم است

نشریه دیپلمات در مطلبی نوشته است که بازار افغانستان و موقعیتش به عنوان مسیر تجارتی که آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی وصل کرده می تواند، برای قزاقستان بسیار مهم است. به نوشته مقاله نویس، در حالی که جهان حالت غیرقابل پیش بینی و بی ثبات را تجربه می کند، قزاقستان در پهلوی کشور های […]

نشریه دیپلمات در مطلبی نوشته است که بازار افغانستان و موقعیتش به عنوان مسیر تجارتی که آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی وصل کرده می تواند، برای قزاقستان بسیار مهم است.
به نوشته مقاله نویس، در حالی که جهان حالت غیرقابل پیش بینی و بی ثبات را تجربه می کند، قزاقستان در پهلوی کشور های دیگر، با یک رشته چالش ها و خطر ها رو به رو است.
در مطلب به جنگ روسیه با اوکراین و تاثیراتش اشاره شده و آمده است که مقامات قزاقستان به اهمیت یافتن بازار جدید، مسیر های تجارت و فرصت های اقتصادی به آن کشور پی برده اند.
در ادامه می خوانیم که در منفعت قزاقستان در کشور های آسیای جنوبی مشخصاً افغانستان افزایش قابل ملاحظه ای وجود دارد.
نشریه نوشته است که وزارت خارجه قزاقستان در ماه دسامبر پارسال تصمیم گرفت که طالبان را از لیست سازمان های تروریستی حذف کند.
به نوشته نشریه، مارکیت افغانستان به عنوان وارد کننده تولیدات صنعتی و زراعتی و موقعیتش به حیث مسیر تجارتی که آسیای مرکزی را به کشور های مثل پاکستانِ دارای بنادر چشمگیر وصل کرده می تواند، به قزاقستان بسیار مهم است و پالیسی جدید در حال ظهورش در قبال افغانستان را شکل می دهد.
پس از سال ها، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده، بقایای جسد زن امریکایی را در افغانستان پیدا کرد. روزنامه نیویارک تایمز در این مورد مطلبی نوشته است.
به نوشته روزنامه، سیدنی میزل، کارمند امداد رسان در سال ۲۰۰۸ در افغانستان اختطاف شده بود.
در ادامه می خوانیم که پیدا شدن بقایای جسد میزل نشان دهنده پیچیدگی های ردیابی گروگان ها است، مشخصاً در کشوری که دیگر ایالات متحده هیچ حضوری ندارد.
به نوشته روزنامه، این زن امریکایی که در جنوب افغانستان زبان انگلیسی آموزش می داد، از کنار جاده اختطاف شده بود.
روزنامه نوشته است که اعضای خانواده او در مورد ناپدید شدنش معلومات اندک داشتند و نمی دانستند که روزی در مورد سرنوشتش خواهند شنید یا نه.
نیویارک تایمز به نقل از جان میزل، خواهر خردتر از سیدنی میزل نوشته است که به مردم می گوید: کسانی استند که در مورد آنچه بر سر خواهرش آمده، می دانند. اما آن ها گپ نمی زنند.
به نوشته روزنامه، حدود یکسال پیش، جان ۶۴ ساله که در جنوب شهر سیاتل زندگی می کند، از ماموران اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده، اف بی آی، خبر دریافت کرد که قطعات کوچک استخوان سیدنی را در افغانستان پیدا کرده اند و می کوشند تمامی بقایایش را برگردانند.
در ادامه می خوانیم که تا هنوز هیچ کسی به دست داشتن در اختطاف و قتل این زن امریکایی متهم شناخته نشده است.
به نوشته روزنامه، سیدنی میزل برای بنیاد توسعه زندگی روستایی آسیا کار می کرد و در پوهنتون کندهار زبان انگلیسی آموزش می داد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.