• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

راه ابریشم و تولید انرژی تجدیدپذیر

  • کد خبر : 11722
  • 12 دلو 1402 - 11:59
راه ابریشم و تولید انرژی تجدیدپذیر

شرکت راه ابریشم از سرمایه گذاری در تولید برق از منابع آب و باد خبر داده‌ است. آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در دیدارسرپرست این وزارت با مسوولان شرکت راه ابریشم بر پشتیبانی و سرمایه‌گذاری بیش‌تر این شرکت در کشور تاکید شده است. آب و باد از منابع مهم تولید […]

شرکت راه ابریشم از سرمایه گذاری در تولید برق از منابع آب و باد خبر داده‌ است.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در دیدارسرپرست این وزارت با مسوولان شرکت راه ابریشم بر پشتیبانی و سرمایه‌گذاری بیش‌تر این شرکت در کشور تاکید شده است.
آب و باد از منابع مهم تولید انرژی به شمار ‌می‌روند و کشور‌های جهان اول بیش‌ترین انرژی را از این دو منبع تولید می‌کنند.
اما افغانستان با آن‌که از منابع سرشار آبی و باد برخوردار است تاکنون سرمایه‌گذاری کم‌تری در این بخش‌ها انجام شده است.
سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «سرپرست وزارت صنعت و تجارت در صحبت با مسوولین شرکت راه ابریشم حمایت‌های همه جانبه‌شان را اعلام داشته‌اند قابل یادآوری است که شرکت راه ابریشک یک شرکت مشترک المنافع متشکل از سرمایه‌گذاران کازاخ-افغان می‌باشد.»
شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های گونه‌گون نیاز است تا محدویت‌های جامعه جهانی برداشته شوند.
محمد نبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: «در بیش از دو سال گذشته بسیاری سرمایه‌گذاران کشور‌های خارجی به افغانستان آمده و علاقه‌مندی نشان داده‌اند که در بخش‌های معادن، زراعت، آب و برق، مهار آب‌ها سرمایه‌گذاری کنند اگر محدودیت‌ها برطرف شود در وقت کم می‌توانیم در منطقه جایگاه پیدا کینم.»
شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «جمعیت فعال و سطح بلند دست مزد رشد نیروی کار را به بار می‌آورد و نرخ بازگشتی بیش‌تر و مدیریت مناسب پس انداز‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش می‌دهد بناء دولت باید از راه ممکن این مؤلفه‌ها را رشد دهند.»
پیش از این نیز وزارت انرژی و آب کمیته‌ی را به هدف جلب و جذب سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایجاد کرده بودند که تاکنون ۱۰۰ میلیون دالر در بخش انرژی سرمایه‌گذاری جذب شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.