• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
تشکیل مجمع فدرال‌خواهان افغانستان؛ پدرام:

تنها جمهوری فدرالیسم می‌تواند سلطه قومی را بشکند

  • کد خبر : 11770
  • 14 دلو 1402 - 20:26
تنها جمهوری فدرالیسم می‌تواند سلطه قومی را بشکند

عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی گفته است که تنها جمهوری فدرالیسم می‌تواند سلطه قومی را بشکند و امکان رسیدن به دموکراسی را فراهم کند. پدرام این موضوع را روز شنبه، ۱۴ دلو هنگام اعلام موجودیت جریانی سیاسی موسوم به «مجمع فدرال‌خواهان افغانستان» بیان کرده است. وی افزوده است: «مردم می‌توانند بی‌کاری، تنگ‌دستی و فقر […]

عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی گفته است که تنها جمهوری فدرالیسم می‌تواند سلطه قومی را بشکند و امکان رسیدن به دموکراسی را فراهم کند.
پدرام این موضوع را روز شنبه، ۱۴ دلو هنگام اعلام موجودیت جریانی سیاسی موسوم به «مجمع فدرال‌خواهان افغانستان» بیان کرده است.
وی افزوده است: «مردم می‌توانند بی‌کاری، تنگ‌دستی و فقر را تحمل کنند، اما نمی‌توانند تحقیر، بی‌اعتنایی، نگاه از بالا و درجه‌بندی اجتماعی برای اقوام و تبعیض هویتی، مذهبی و جنسیتی را تحمل کنند.»
پدرام همچنان در این نشست آنلاین خاطرنشان کرده که مجمع فدرال‌خواهان افغانستان خواستار گفت‌وگو با نخبه‌گان «پشتون» به‌منطور رفع چالش‌های جاری در کشور است.
این عضو پیشین پارلمان تلویحاً خطاب به طالبان افزوده که ادامه تجربه‌های ناکام سیاسی و «امارت استبدادی و قرون وسطایی طالبان» سبب تشکیل مجمع فدرال‌خواهان افغانستان شده است.
با این حال، سرور دانش و از اعضای مجمع فدرال‌خواهان افغانستان در این نشست گفته که این جریان به‌هدف مبارزه با طالبان نه بلکه به‌منظور طرح یک داعیه سیاسی تشکیل شده است.
وی خواستار پذیرش نظام فدرالی از سوی طالبان شده است.
گفتنی است که سرور دانش، معاون دوم اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، عبداللطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی، نیلوفر ابراهیمی، محیی‌الدین مهدی و ضیا آریا نژاد اعضای نماینده‌گان پیشین پارلمان، حسین یاسا فعال سیاسی و محمدرسول طالب، مشاور اشرف غنی از اعضای کلیدی این مجمع هستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.