• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

طالبان بار دیگر خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در بخش استخراج معادن شدند

  • کد خبر : 11756
  • 14 دلو 1402 - 8:54
طالبان بار دیگر خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در بخش استخراج معادن شدند

شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم طالبان در دیدار با ژینگ ژن، رییس یک شرکت چینی در کابل خواستار سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش استخراج معادن شده است. آژانس خبری باختر زیر اداره طالبان روز شنبه، ۱۴ دلو به نقل از دلاور گزارش داده که وی از این کمپنی خواسته تا در زمینه استخراج معان […]

شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم طالبان در دیدار با ژینگ ژن، رییس یک شرکت چینی در کابل خواستار سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش استخراج معادن شده است.
آژانس خبری باختر زیر اداره طالبان روز شنبه، ۱۴ دلو به نقل از دلاور گزارش داده که وی از این کمپنی خواسته تا در زمینه استخراج معان نفت‌وگاز و ایجاد فابریکه تصفیه نفت با این گروه همکاری کند.
این مقام طالبان افزوده است: «افغانستان دارای بیش از ۲۰۰ هزار کیلو متر مربع ساحات نفتی بوده و به پنج حوزه بزرگ تقسیم شده که تاکنون حوزه آمو دریا با کمپنی افچین عقد قرارداد شده است و حوزه نفتی هرات که ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و شامل ۱۱ بلاک است جهت اکتشاف و استخراج به اعلان سپرده شده که کمپنی مذکور با ارایه پروپوزل‌ خود میتواند اشتراک کند.»
بربنیاد این گزارش، ژینگ ژن هم در این دیدار در زمینه سرمایه‌گذاری روی استخراج معادن نفت‌وگاز و ایجاد فابریکه تصفیه نفت ابراز آماده‌گی کرده است.
گفتنی است که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، به استخراج بی‌رویه معادن کشور روی آورده‌اند.
این گروه چندی پیش به ارزش میلیاردها افغانی قرارداد استخراج چندین معدن را با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرد.
این در حالی است که چند روز پیش نیز وزیر معادن و پترولیم طالبان در دیدار با برخی از سرمایه‌گذاران روسی و افغان در مورد «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش منابع معدنی» در کشور گفت‌وگو کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.