• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

متقی خواستار وضاحت بیشتر در مورد نشست دوحه از سازمان ملل متحد شد

  • کد خبر : 11765
  • 14 دلو 1402 - 19:59
متقی خواستار وضاحت بیشتر در مورد نشست دوحه از سازمان ملل متحد شد

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امات اسلامی از سازمان ملل متحد در مورد آجندا و ترکیب نشست دوم مشورتی دوحه وضاحت خواسته است. عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه امروز ۱۴ دلو در شبکه ایکس نوشته است که مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه امروز با خانم اوتونبایوا نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد و […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امات اسلامی از سازمان ملل متحد در مورد آجندا و ترکیب نشست دوم مشورتی دوحه وضاحت خواسته است.
عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه امروز ۱۴ دلو در شبکه ایکس نوشته است که مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه امروز با خانم اوتونبایوا نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد و رییس یوناما در کابل دیدار کرد.
منبع افزوده است، در این دیدار روی پیشرفت‌های اخیر دیپلوماتیک و نشست دوحه با هم گفت‌گو کردند و سرپرست وزارت خارجه بار دیگر موقف امارت اسلامی را در برابر قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت بیان کرده و بر تعامل سازنده امارت اسلامی و سازمات ملل تاکید کرده است.
متقی هم چنان دراین دیدار از خانم اوتونبایوا در مورد آجندا و ترکیب نشست دوم مشورتی دوحه وضاحت بیشتر خواست.
موصوف افزود، بعد از بدست آوردن وضاحت های بیشتر امارت اسلامی تصمیم شرکت در نشست دوحه را خواهد گرفت.
نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل در افغانستان در این دیدار خواستار شرکت هیات امارت اسلامی در نشست دوحه شده است.
این در حالیست که در نشست کمیسیون سیاسی امارت اسلامی نیز امروز در مورد نشست مشورتی دوحه بحث و گفتگو صورت گرفته است.
قبل ازین استیفن دوجاریک سخنگوی منشی عمومی سازمان ملل متحد گفته‌ بود که این سازمان دومین نشست را دربارۀ افغانستان به‌تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه فبروری در قطر میزبانی خواهد کرد.
دوجاریک، هفته قبل در یک نشست خبری در نیویارک به خبرنگاران گفت که این نشست با حضور نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو و سازمان‌های منطقه‌یی در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.
موصوف افزود: «هدف این نشست بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی با شیوۀ منسجم، هماهنگ و ساختاریافته، از جمله از طریق در نظر گرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل در مورد افغانستان است.»
به گفتۀ سخنگوی منشی عمومی ملل متحد، کار روی چگونگی فارمت و سایر ترتیبات این نشست جریان دارد.
گفتنی است که ملل متحد نخستین نشست مشورتی دربارۀ افغانستان را در اوایل ماه می سال گذشته میلادی پشت در‌های بسته در دوحه پایتخت قطر، بدون حضور نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان میزبانی کرد.
نمایندگان چین، فرانسه، آلمان،‌ هند، اندونیزیا، ایران، جاپان،‌ قزاقستان، قرغیزستان، ناروی، پاکستان، قطر، روسیه، عربستان سعودی، تاجکستان،‌ ترکیه، ترکمنستان، امارات متحدهٔ عرب، بریتانیا، ایالات متحده، اوزبکستان، اتحادیهٔ اروپا و سازمان همکاری اسلامی در این نشست ملل متحد اشتراک داشتند.
ملل متحد در آن زمان گفته بود که هدف این نشست «دستیابی به یک تفاهم مشترک جامعه بین‌المللی در مورد چگونگی تعامل با طالبان» است.
حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران، تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر در آن نشست مطرح شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.