• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

آغاز آزمایشی استفاده از کارت پرداخت برای پناهجویان در بایرن آلمان

  • کد خبر : 11799
  • 16 دلو 1402 - 18:21
آغاز آزمایشی استفاده از کارت پرداخت برای پناهجویان در بایرن آلمان

بایرن قصد دارد در ماه روان استفاده از کارت پرداخت برای پناهجویان را در چارچوب یک پروژه امتحانی آغاز کند. نخست وزیر بایرن در ایکس نوشت که همزمان با استفاده از کارت پرداخت، سختگیری ها در برابر پناهجویان نیز افزایش می یابد. مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان روز یکشنبه در «اکس»، توییتر سابق […]

بایرن قصد دارد در ماه روان استفاده از کارت پرداخت برای پناهجویان را در چارچوب یک پروژه امتحانی آغاز کند. نخست وزیر بایرن در ایکس نوشت که همزمان با استفاده از کارت پرداخت، سختگیری ها در برابر پناهجویان نیز افزایش می یابد.
مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان روز یکشنبه در «اکس»، توییتر سابق نوشت: «کارت پرداخت ما سریع تر می آید» و در مقایسه با ایالات دیگر «سختگیرانه تر است». به گفته او بعد از آغاز این پروژه پناهجویان فقط می توانند میزان محدودی پول نقد داشته باشند، به اندازه یک جیب خرجی کوچک که نباید از ۵۰ یورو بیشتر باشد.
آن ها با این کارت پرداخت فقط می توانند اجناسی را در دکان ها خریداری کنند که به آن در زندگی روزمره نیاز دارند. افزون براین خرید آنلاین، قمار و ارسال پول به خارج از کشور متوقف می شود. دیگر این که به گفته نخست وزیر بایرن، پناهجویان از این کارت پرداخت فقط می توانند در نزدیکی کمپ های محل سکونت شان استفاده کنند.
زودر در ادامه این پیام نوشته است: «ما باید با سرعت هرچه بیشتر مهاجرت غیرقابل کنترول را به صورت موثر محدود کنیم… به این منظور مشوق ها برای آمدن به آلمان باید کاهش داده شوند. دیگر نباید وقت تلف کنیم». به این خاطر بایرن «به وضوح زودتر» از ایالت های دیگر کمک های غیر نقدی را جایگزین کمک های نقدی می کند.
بنا به اطلاعات روزنامه آلمانی «بیلد» استفاده از کارت پرداخت قرار است در مرحله اول به صورت امتحانی در چهار ناحیه اداری بایرن آغاز شود.
زودر در ادامه پیامش نوشته است، بایرن «از انتقال پول به خارج جلوگیری می کند.» این که «پناهجویان از آلمان به وطن شان پول بفرستند» به نفع «هیچکس نیست.» ما (به این وسیله) به باندهای قاچاقبران و مرگ غیرقابل تحمل در بحیره مدیترانه مبارزه می کنیم.
نخست وزیر بایرن می گوید که هدفش از این اقدامات کاهش واضح شمار پناهجویان است.
هشدار حزب سبزها و واکنش تند حزب چپ ها
اندریاس اودریچ، معاون رئیس جناح حزب سبزها در پارلمان آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «نباید کار به جایی برسد که مردم (به عنوان پناهجو) برچسب اجتماعی زده شوند، به حاشیه رانده شوند و ادغام آن‌ها در جامعه اخلال شود». او گفت که در صورتی که هدف «تسهیل پروسه های اداری و دیجیتالی تر شدن سیستم باشد» در آن صورت حزب سبزها از این پلان ها حمایت می کند.
اما یانین ویسلر، رئیس حزب چپ‌ها از این پلان ها شدیدا انتقاد کرد. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «آن چه که زودر در نظر دارد، نقض (از پیش) اعلام شده قانون اساسی است.»
او به حکم محکمه فدرال قانون اساسی از سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که بنا به آن پناهجویان حق این را دارند که برای حفظ کرامت انسانی شان از حداقل امکانات برای تامین معاش زندگی شان بهره مند شوند.
ویسلر در ادامه گفت: «اما برای زودر فقط سختگیری در برابر پناهجویان اهمیت دارد». او مدعی شد: «زودر نشان می‌دهد که وقتی بخواهد با سیاست خود حمایت حاشیه‌های جناح راست را به دست بیاورد، توجهی به قانون اساسی نمی‌کند.»
ایالت های آلمان فدرال چند روز پیش در زمینه استندردهای یکسان برای ایجاد کارت پرداخت به توافق رسیدند. قرار است که پناهجویان با این کارت جدید بخشی از کمک های نقدی را که براساس قانون مستحق دریافت آن هستند، به صورت غیرنقدی دریافت کنند.
این کارت بانکی بدون هیچگونه نیاز یا ارتباطی با حساب بانکی قابل و در سراسر آلمان در هر بخشی قابل استفاده خواهد بود. اما ایالت های فدرال می توانند راجع به میزان مبلغ در این کارت ها و کارکردهای اضافی آن تصمیم بگیرند. آن ها می توانند استفاده از آن را به یک منطقه مشخص و بخش های اقتصادی مشخص محدود کنند.
۱۴ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان قصد دارند در چارچوب یک پروسه توزیع مشترک از این کارت ها استفاده کنند. قراراست که استفاده از آن در تابستان و یا حداکثر در خزان آغاز شود.
ایالت های بایرن و مکلنبورگ فورپومرن نیز می خواهند از کارت پرداخت استفاده کنند. اما برای استفاده و توزیع آن از روش های متفاوتی استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.